Pametni podatki Digitalna transformacija

Start up-i v Stocholmu: Kako eksperimentirati s podatki, da pridobite več strank in partnerjev

02 maj 2017

Podjetje na pričetku svoje poti testira prav se možne stvari. Vsi želijo svojim strankam izboljševati ponudbo in tako ustvarjati več posla. Kako lahko ta novoustanovljena podjetja uporabljajo pametne podatke za izoboljšanje poslovnega razvoja? Bisnode je z namenom iskanja odgovorov, v Stockholmu obiskal dva start up-a. Kot večina njih, sta tudi UNjobfinder in Palaver v obodbju, kjer se usmerjajo k najboljšim možnim rešitvam o prihodnjem poslovanju.

  • UNjobfinder ponuja platformo zaposlovanja. Namenjen je iskanju služb v mednarodnih organizacijah - kot sta Združeni narodi in Svetovna banka - po celotnem svetu
  • Palaver ponuja aplikacijo za iPhone in Android, ki samozaposlenim in v podjetjih zaposlenim osebam omogoča lažje, udobnejše delo izven pisarne – v kavarnah, restavracijah in v hotelskih ložah.

S start upi smo se srečali z namenom debatiranja o izzivih iskanja prave ciljne skupine, o razvoju njihovega posla ter o pomembnosti poslušanja stranke in uporabnika. Pravtako smo enega izmed naših strokovnjakov vprašali če lahko govori o možnih načinih uporabe pametnih podatkov za ti dve podjetji, ki sta v razvoju svojega posla.

“Bolj kot so vaši rezultati natančni, več vsebine bo imela vaša organizacija. Gre za pravilno zadovljitev potreb.”
Alexandre Fleury, UX-direktor v UNjobfinderju

UNjobfinder: “Želimo biti natančnejši v iskanju pravih profilov ljudi”

Vizija UNjobfinderja je postati platforma za iskanje zaposlitve v mednarodnih razvojnih organizacijah po svetu. Organizacijam, kot so Unicef in Save the Children, pomaga najti prave kandidate za vse vrste dela: od managamenta do opravljanja osnovnih pisarniških nalog. 150.000 oseb se je na spletni strani registriralo kot potencialni kandidati.

UNjobfinder se financira s širjenjem znanja o organizacijah in z aktivnim iskanjem kandidatov preko kanalov socialnih medijev, katerih profili ustrezajo tistim, ki jih išče organizacija.

Njihov poslovni razvoj v osnovi izhaja iz pridobivanja novih partnerjev in iz kar se da učinkovitega iskanja pravih profilov ljudi.

“Do sedaj smo sodelovali s 84 organizacijami, od katerih je 12 rednih partnerjev,” pravi Alexandre Fleury, UX direktor UNjobfinderja. “Eden izmed nas skrbi izključno za pridobivanje novih partnerjev. Z namenom pridobivanja novih uporabnikov, oglašujemo na Facebooku in ostalih kanalih. Nato poskušamo dana prosta delovna mesta opisati na najbolj relevanten način za posamezno osebo. V naše dnevne novice dodajamo različne teme in nato interes za njih analiziramo z uporabo Google Analytics.

Neprestano testiranje je bistveno. Večina start up-ov med svojo potjo proti uspehu ugotovi, da se njihove predpostavke s časom izkažejo za popolnoma neresnične. “Sami smo bili mnenja, da bodo naši registrirani uporabniki videli vrednost v dostopu do socialnih kanalov organizacij, ki so objavljene na naši spletni strani,” pravi Fleury. “Nato, ko smo kandidate vprašali za mnenje, so podali čisto drugačne zahteve po vsebini: koliko časa bodo morali čakati na odgovor po tem ko se prijavijo za delo; ali lahko pri selitvi na drug konec sveta, svoje otroke dajo tam v šolo ipd. Tisti posamezniki, ki želijo pridobiti podatke o podjetju, gredo direktno na njihovo spletno stran, ne potrebujejo nas kot posrednike.”

Eden največjih izzivov UNjobfinderja je biti siguren, da vsak kandidat ustreza kriterijem, ki jih organizacija navede kot pomembne. “Bolj kot se vaši rezultati ujemajo, bolj bo organizacija vesela,” pravi Fleury. “Govorimo o srečanju potreb. To se kaže, ko naprimer organizacija išče arabsko govorečo žensko za delo na določenem področju. Razmišljamo, kako lahko na podlagi naprimer strasti posameznega kandidata za pomoč ranljivim otrokom ali v boju proti boleznim in lakoti, izboljšamo rezultate iskanja dobrih “parov” zaposlovalca in kadidata.”

Specialist: Kako lahko UNjobfinder uporablja pametne podatke

Anna Stal iz Bisnode, ki pomaga malih in srednje velikim podjetjem uporabljati pametne podatke, ponuja nekaj idej, kako lahko podjetja, kot je UNjobfinder, razvijajo svoj posel.

  • Z namenom najti tisto ciljno skupino, ki lahko s sodelovanjem največ doprinese k poslu,uporabljajte analizo. Boste svoje vire posvetili doseganju vseh strank ali se je pametneje osredotočiti na ožji izbor? Bisnode lahko s podatki in analizo pomaga določiti katere organizacije bodo dejanko donosne in katere bodo zadovoljile stranke.
  • Postanite še natančnejši v svojem oglaševanju. Z zbiranjem in obdelavo velikih količin podatkov. Bisnode ve katere osebe si želijo dela v neprofitnih organizacijah in katere so v tistem obdobju življenja, ko je odločitev za to zaposlitev verjetnejša. Če razumete svojo ciljno skupino, je lažje izvedeti katere kanale je za dosego strank nujno uporabiti.
    *Bisnode Personas je naš način opisovanja arhetipov posameznika. Ne opiše ga podrobno, ampak omogoči razumevanje njegovega vedenja, vrednot, vodil in načina življenja – torej stvari, ki jih lahko uporabimo za učinkovitejšo komunikacijo s ciljno skupino. 
  • Poenostavite iskanje potencialnih partnerjev. Danes so na voljo globalne podatkovne baze, ki podjetjem zagotavljajo informacije na organizacijskem nivoju, ustreznih vodstvenih delavcih, strukturah skupin itd.

Palaver: “Naša ciljna skupina je nadvse športna…ampak kateri ljudje so najdonosnejši?”

Palaver se vse od svojega začetka ukvarja z zbiranjem podatkov o svojih strankah. Njihova prva raziskava se je držala vprašanja “Kdo bo plačal za naše storitve?”. Palaver ima sklenjena partnerstva s kavarnami, restavracijami, hotelskimi in ostalimi udobnimi prostori. Uporabniki lahko, glede na njim pomembne kriterije, kot naprimer dosegljvost električne vtičnice, brezžičnega interneta, več-urno sedenje brez občutka krivde zaradi zavzemanja prostora itd., preko filtrov iščejo začasen delaven proctor.
Torej…kdo je pripravljen za tako storitev plačati?

“Intervjuvali smo 150 oseb, ki svoje delo opravljajo v kavarnah,” pravi Peter Henning, eden izmed petih ustanoviteljev Palaverja. “Prepričani smo bili, da so to t.i. freelancerji in samozaposlene osebe. Ugotovili smo, da je bilo to prepričanje najbolj zgrešeno in neresnično. 60% oseb je bilo takih, ki so zaposlene v korporacijah - v te udobne prostore se usedejo in delajo za kratek čas.”
Ista anketa je dala odgovor tudi na vprašanje zakaj ljudje delajo v takem okolju.
“Pričakovali smo odgovore, kot “ker je lepo” in “ker je sproščujoče”, pravi Henning. “Ampak kar smo se naučili, je, da veliko ljudi iz korporacij tam dela zato, “ker je kul”. Imeti možnost delati v tako drugačnem okolju ali imeti tu sestanek s stranko, je stvar delodajalčeve blagovne znamke.”

Vsakdo, ki uporablja našo aplikacijo, lahko vtipka številko svoje bančne kartice in jo za uporabo naših storitev uporablja skupaj s svojimi kolegi ali strankami. Skupaj lahko uporabljajo aplikacijo za plačilo kave po sicer nekoliko višji ceni kot ponavadi (z doplačilom 1-1,50 €), a z možnostjo sedeti v istem prostoru več ur in to brez vsakršnega občutka krivde.

V naslednjem koraku, lahko podjetja svoje zaposlene povežejo kot uporabnike in jim s tem omogočijo delo izven svojih pisarn, s plačilom iz izdatkov, zbranih na mesečnem računu. Preprostost je ključna beseda Palaverja.

Palaver je nadaljeval z zbiranjem podatkov o strankah.
“Skozi nove intervjuje”, pravi Henning, “vemo naprimer, da je veliko ljudi znotraj naše ciljne skupine športnikov. Bolj kot poslušamo naše stranke, vse več vpogleda dobimo. Poslušamo in poskušamo razumeti. Lahko od določenih ciljnih skupin denar dobimo lažje kot od drugih? Obstaja tip ciljne skupine, ki je od druge bolj dobičkonosen? Mogoče turisti, ki so v Stockholmu za zgolj en dan? Ali morda samozaposlene osebe, ki ponavadi svoje delo opravljajo od doma, ampak so ravno dobili otroka in imajo željo iti v mesto za nekaj ur? Eksperimentiranje je v zamahu že od septembra, ko je bila aplikacija lansirana na trg.

Bisnode: Kako lahko Palaver uporablja pametne podatke

Anna Stål ima nekaj idej, kako lahko Palaver uporablja pametne podatke:

  • Sistematizirajte obdelavo željenih partnerskih podjetij. Če imate ustrezne podatke o vodstvenih delavcih in o celotnem podjetju, lahko racionalizirate obdelavo podatkov.
  • Prepričajte se, da imajo partnerska podjetja določen ugled. Preverjanje kreditnih sposobnosti, davčnih dolgov ipd, je dober način za zaščito vaše blagovne znamke. Preverite vse partnerje, ki imajo dolgove, pogodbo pa podpišite z zgolj tistimi, ki so zanesljivi in ki imajo ugled.
  • Pridobite jasnejše profile vaših strank. Bisnode lahko izdela analize vaših trenutnih strank. Ima Palaver natančno sliko o svojih strankah? V drugem koraku lahko Bisnode pomaga Palaverju doseči več strank.
  • Imejte še boljši vpogled v stranke. Izdelate lahko hitre ankete, ki naprimer nestrukturirane podatke pretvorijo v vpogled, ki ga je mogoče analizirati in uporabljati. Eden izmed načinov za prestrukturiranje podatkov, je Bisnode orodje “Voice of the Customer”, ki se lahko integrira v kontakte strank podjetja.