Marketing osnovan na podatkih Pametni podatki

Spreminjanje stališč v tehnologiji – preoblikovanje strokovnjakov v poslovneže

13 nov 2018

Maria Anselmi, Group Data Director

Devet izmed desetih oseb na Forbsovem seznamu najbogatejših ljudi je inženirjev oziroma imajo neko obliko tehnične izobrazbe. Veliko večino zagonskih podjetij prav tako vodijo strokovnjaki s področja tehnologije, ki so razvili poslovno idejo. Ti ljudje razumejo poslovne težave in jih znajo tudi odpraviti.

Pridobila sem osebni vpogled v način dela inovatorjev, ki delujejo kot mentorji ustanoviteljem zagonskega podjetja s področja zdravstva. Delovno silo tega mladega podjetja so sestavljale le tri osebe: visoko usposobljen doktor medicine in dva inženirja. Ker so bili ogorčeni nad dolgotrajnostjo izvajanja ultrazvoka žil, so iznašli precej hitrejšo rešitev. Zasnovali so prenosno napravo, ki je poskrbela za enake rezultate na podlagi izračuna razlike v tlaku med določenimi deli telesa. Ta nov postopek je mogoče izvesti v samo nekaj minutah na kateri koli lokaciji, ne da bi pacient moral v bolnišnico. Majhna skupina oseb je uporabila svoje medicinske in analitične sposobnosti za prepoznavanje težave in praktično rešitev. 

Milijarderjem in ustanoviteljem zagonskih podjetij je skupna sposobnost, da dajejo prednost poslovni usmerjenosti pred specializacijo. V tehnološki industriji je to še vedno zelo redka lastnost in podjetja, ki je ne spodbujajo, zanemarjajo skriti kapital. 

Zdi se, da v tehnološkem svetu, kot tudi na drugih področjih, med specialisti in generalisti obstaja trajna dvojnost. Specialisti so strokovnjaki, medtem ko so generalisti poslovneži. Ta razdelitev izvira iz industrijske revolucije, ko so bile naloge razdeljene z namenom večje učinkovitosti pri delu in lažje zamenjave uslužbencev, kar je v veliki meri podobno zamenjavi delov stroja. Bolj kot so ljudje specializirani, lažje jih je zamenjati. 

Danes je naša družba obsedena s hiper specializacijo in tako uslužbenci kot direktorji se pritožujejo, da so njihove organizacije razdeljene v silose. Kljub temu pa večina direktorjev vztraja pri opredeljevanju vlog in položajev glede na dejavnosti, ki jih opravljajo. Ta navada je tako globoko zakoreninjena, da smo tudi sami nagnjeni k etiketiranju samega sebe v korist drugih (zares ali namišljeno). 

V resnici so številne študije pokazale, da ima vsak izmed nas sposobnost specializacije ali generalizacije. Rečemo lahko, da je prostor med specializacijo in generalizmom kontinuum možnosti. Naš položaj v prostoru določa kontekst. 

Prav tako drži, da ne moremo vedno biti generalisti. Vsi generalisti so pravzaprav serijski specialisti, ki se premikajo z enega področja sposobnosti na drugega, pri čemer jih vodi potreba ali radovednost. 

V tehnološkem svetu ti dve vlogi pravzaprav soobstajata. Medtem ko IT-strokovnjaki rešujejo specifične težave, generalisti poiščejo rešitve v interakcijah med različnimi sistemi. 

Zaradi hitrega tempa digitalizacije postopoma brišemo meje med tehnologijami, produkti, prodajo in strankami. Interakcije med temi področji so pogoste in hitre in skoraj ni časa, da bi sledili linearnemu procesu. Ta nekoč ločena področja so vse bolj hkrati zastopana v projektnih skupinah. Stranke in direktorji lahko prepoznajo težave, tehnična podpora lahko poišče rešitve ter jih celo preoblikuje v produkte, prodajalci pa lahko ovrednotijo vpliv in vrednost rešitev ter jim določijo ceno. 

Proces pa se poruši, ko tehnični strokovnjaki niso sposobni stopiti v čevlje stranke, delati na rešitvah skupaj z upravitelji produktov oziroma si predstavljati končne rešitve v okolju stranke. Tehnologija vse bolj postaja most med produkti in strankami tako kot krojači v ateljejih visoke mode. 

Naš pristop v družbi Bisnode je ustvariti organizacijo, v kateri morajo tehnološki specialisti zgraditi mostove z drugimi funkcijami. Pri razvoju novih produktov ali delu na projektih strank delamo v kombiniranih produktnih in podatkovnih skupinah. Projekti se začnejo, ko je prepoznana poslovna potreba, ekipe, ki delajo na projektih pa vključijo strokovnjake iz različnih disciplin. Na primer oblikovalci uporabniške izkušnje zagotavljajo vhodne podatke, ki izhajajo iz interakcij s strankami. Taka ureditev vsem omogoča hitrejše delo in osredotočenost na poslovni primer. Vsak specialist je pozvan, naj prispeva k rešitvi poslovne težave, ki izhaja iz interakcij med različnimi sistemi. 

Zelo zanimivo bi bilo videti, ali organizacije prenehajo združevati ljudi v skupine le zaradi opravljanja podobnih nalog in kdaj to storijo. S tem se bi izognili potrebi po tem, da bi kdor koli gradil mostove, saj bodo obstajali že od samega začetka, omogočali pa bodo ne le vertikalne, ampak tudi horizontalne kariere. 

Če ste prispevek prebrali tako daleč, vendar še vedno niste prepričani, da morate biti generalist, pomislite samo na svoje zasebno življenje. Vsi moramo upravljati finance svojega gospodinjstva, ampak včasih se moramo osredotočiti tudi na kuhanje. Če povem z drugimi besedami, doma moramo biti vsi generalisti, zakaj bi moralo biti v službi drugače?