Marketing osnovan na podatkih Pametni podatki

Noe je imel informacije in je zgradil barko. Kaj pa vi?

22 mar 2018

Že od nekdaj velja, da imajo informacije moč. Tisti, ki so informacije imeli in nadzorovali njihovo širjenje ter uporabo, so imeli moč, oblast in vpliv. Zdi se, kot da je velik del zgodovine človeštva zaznamovala nenehna tekma, kako čim prej dobiti prave informacije in jih nato razložiti, in prav danes to velja bolj kot kdaj koli prej.

Ena večjih prelomnic v zgodovini obveščenosti je bil zagotovo Gutenbergov izum tiska. Začenši z Biblijo je možnost množičnega tiska in reproduciranja besedil pripomogla k temu, da so se znanje, vedenje in ideje prenašali od enega človeka na množice. S širjenjem pismenosti, izumljanjem novih komunikacijskih poti in množičnih medijev smo posamezniki postajali vse bolj obveščeni. Nato je prišel internet.

Ne spomnim se točno, kdaj sem internet začela resno uporabljati kot orodje za iskanje in pridobivanje informacij, spominjam pa se tistih, ki so to veščino dodobra obvladali, ko sem bila sama še spletno neuka. V devetdesetih sem obiskovala gimnazijo in imela tehnološko naprednega sošolca, ki je vedno izvrstno napisal zahtevne, a izredno inovativne seminarske naloge. Darko je tako ob neki priložnosti pripravil obsežno seminarsko nalogo o marihuani. Mulcem, ki smo takrat šteli kakih 16 ali 17 pomladi in smo vedeli, da se staršem, učiteljem in ostalim avtoritetam stemni pred očmi ob sami omembi besede na »m«, se je zdelo silno zabavno, da si je upal. AMPAK tu ni šlo za neko najstniško »nabijanje«, temveč je Darko (ki v življenju ni povlekel niti enega dima) pripravil obsežen traktat o kemični sestavi THC in njegovih učinkih, možnostih uporabe marihuane v medicinske namene in različnih vidikih legalizacije. Njegova naloga je bila javno predstavljena in se je uvrstila na medšolsko tekmovanje najboljših nalog. Nauk zgodbe je, da je znal Darko na spletu poiskati prave podatke in jih uporabiti v pravem kontekstu na pravi način.

Danes imamo vsi možnost dostopa do vseh mogočih podatkov, a če iz množice podatkov ne znamo izluščiti tistih pravih ali jih v pravem trenutku ustrezno uporabiti, nam ti dejansko ne pomenijo nič. To še posebej velja v poslovnem svetu. Trend zasičenosti s podatki se ne bo ustavil, temveč bo z digitalizacijo, digitalno preobrazbo in drugimi tehnološkimi dosežki strmo naraščal. Zmagovalci bodo oziroma so že tisti, ki prvi pridejo do pravih podatkov, jih osmislijo ter postavijo v pravi kontekst. Zato je upravičeno pričakovati, da bodo podjetja v tej poplavi informacij vse več pozornosti in sredstev namenjala temu, da pravočasno izluščijo pomembne informacije, jih smiselno uporabijo in tako izboljšajo svoje poslovanje. Ali če poenostavimo: v sodobni poplavi informacij je obvezna oprema zanesljiv vir pomembnih informacij ter sposobnost znati pravočasno zgraditi dober čoln.

P. S. Darko je danes zaposlen v enem od vodilnih farmacevtskih podjetij. Na zadnji obletnici mature se je razburjal zaradi današnje obsedenosti z »eko« in »bio pridelki« in tega, da dovolimo, da nas na finto vrže čisto vsaka branjevka. »To je obsedenost z nekontroliranim poreklom,« je bentil. Jaz temu pravim pomanjkanje pravih informacij.

Naročite se na e-novice

Prijavite se na Bisnode e-novice in ostanite na tekočem s trendi v svetu pametnih odločitev.