Marketing osnovan na podatkih Pametni podatki

Najbolj vroči trendi kreditnega poslovanja

09 jan 2018

Znotraj kreditnega poslovanja smo priče velikim, vznemirljivim spremembam. Dobrodošli, da si v članku preberete vse o trenutno najbolj vročih načinih kreditnega poslovanja in kaj vse lahko od njega pričakujemo v prihodnje.

Začetni trend je zbiranje informacij. Pred odločitvijo o posojilu, se ni potrebno povezovati na internet in iz njega zbirati informacije. Namesto tega, zgradite pravila v svojem lastnem posojilnem sistemu, ki ustvarja samodejne odločitve.
»Za mednarodna podjetja so integrirane in samodejne rešitve nova moda. Te postanejo kakor je mogoče, enotne. Ko so vse informacije vpeljane v sistem, ni potrebe izpisovati se iz njega«, pravi Bernt-Olof Hellgren, vodja prodaje v Bisnode-u, katerega osredotočenost se obrača k mednarodnim podjetjem.
Pojasni, da integracija in avtomatizacija povečujeta učinkovitost in denarne tokove. »Nekoč je moral prodajni agent poslati vprašanje na sedež podjetja, iz kjer so ga nato poslali v (ne)potrditev finančnemu direktorju. Ta proces je pogosto zahteval več dni. Danes isti prodajni agent samo klikne gumb in potrditev finančnega direktorja je pridobljena v 30 sekundah, ne glede ali se nahaja v pisarni ali v Indiji.«

Ocenite celoten portfelj strank

Pri razumevanju problematike posojil, se je s strani podjetij zgodil premik. Namesto osredotočanja na bonitetno oceno, podjetja vse pogosteje opazujejo celoten portfelj stranke. 

»Perspektiva se je spremenila tako pri posameznih podjetjih kot v celotnem sektorju. Podjetja se pričenjajo zavedati, da morajo svojo osredotočenost usmeriti v stranke - če seveda želijo vedeti kaj se s temi strankami dogaja - ter se obenem vprašati kako to vpliva na njihov posel. V portfelju se najdejo različna možna tveganja in odvisnosti. Na vprašanje »kakšna«, si morate odgovoriti predvsem takrat, ko izdelujete finančni načrt za prihodnost. Če obstaja možnost, da bo šlo 5% strank v bankrot, je potrebno ta podatek dodati v svoje kalkulacije, saj v nasprotnem primeru pogled na stranko ne bo pravilen«, pravi Bernt-Olof Hellgren.
To lahko obenem vpliva na ocenjevanje točno določene stranke. »Ponavadi bi se odrekli stranki, ki vam predstavlja visoko tveganje, ampak če je njen celoten portfelj v dobrem stanju, si mogoče lahko privoščite priložnost sodelovati z njimi.«

Razmislite o večih dejavnikih

Če so se podjetja včasih osredotočala le na svoje finance, se danes – nasprotno - veliko njih odloča razširiti svoj pristop k tveganju. Zgolj kot primer: Bisnode za izračun dejavnikov tveganja v drugih državah, uporablja več storitev.
»Geološki vidiki, kot je možnost potresov ali ostalih naravnih nesreč, so vse bolj upoštevani. Za primer lahko podam nedavne poplave na Balkanu; imele so vpliv na švedska podjetja, ki sklepajo pogodbe z zunanjimi izvajalci v omenjeni regiji«, pravi Bernt-Olof.

Tudi politični vidiki postajajo vse pogostejši

»S političnega vidika, podjetja zanima višina možnosti korupcije in stabilnost državnega ekonomskega sistema. V času arabske pomladi je imela egipčanska kriza velik vpliv na švedsko lesno industrijo. Razlog za tak vpliv je bil v nedostopnosti do egipčanskega pristanišča za pretovarjanje, kar je posledično pomenilo, da do izvoza lesa žal ne bo prišlo še več kot mesec dni. To torej pomeni, da je stabilnost švedskega poslovanja odvisna od vsakodnevnih dogodkov po svetu. Zato je tako nujno potrebno v svoje kalkulacije vključiti te dejavnike tveganja«, je zaključil.