Marketing osnovan na podatkih Pametni podatki

Kje najti pingvina sredi poletja?

- 06 sep 2018

Združitev podatkovne analitike in najnovejših tehnologij podjetjem omogoča, da svojega pingvina iščejo tam, kjer ga bodo zanesljivo našla.

Čeprav pingvine večinoma povezujemo s snegom in ledom, jih boste poleg Antarktike našli tudi na Novi Zelandiji, v Avstraliji, Čilu, Argentini in v Južni Afriki, eno izmed vrst pa celo okrog ekvatorja, na Galapaškem otočju. Ta izjemno zanimiva bitja smo si v tem zapisu izposodili kot prispodobo, ki kaže, kako pomembno vlogo imajo lahko pri odločanju in iskanju poslovnih priložnosti podatki in uvidi, ki jih pridobimo s podatkovno analitiko. V primeru pingvina je to, ne glede na letni čas, podatek, da ga boste zaman iskali v območju Arktike, saj v naravi živijo samo ob hladnejših vodah južne poloble.

Razmah podatkov in njihove uporabe ne prizanaša nikomur. Pojmi, kot so podatkovna in napovedna analitika in umetna inteligenca, se uvrščajo v vrh sodobnih poslovnih trendov. Čedalje bolj jih uporabljajo vsi, ki želijo uspeti in narediti presežek v svojem poslovanju. Po raziskavi 2017 Big Data Analytics Market Study se 53 % podjetij zaveda pomena analitike in uporablja orodja, povezana z masovnimi podatki. Med njimi prednjačijo telekomunikacijski operaterji in finančna industrija. Razlog je preprost ‒ podjetja moramo nenehno iskati vzvode za dodatno rast in področja, na katerih bomo boljši od konkurence. Večina podjetij uporablja sodobne tehnologije za razumevanje in vizualizacijo podatkov, manjši delež pa tudi napovedno analitiko in druge pristope podatkovne znanosti, s katerimi na novo opredelijo svoje poslovanje.

Uporabna vrednost napovedne analitike je v optimizaciji poslovanja

Z napovedno analitiko si podjetja pomagajo v raznih dejavnostih, in to na različne načine. Eno teh je slovensko podjetje, ki ima veliko obstoječih strank, a želi izboljšati prodajne rezultate. Pri tem želi še optimizirati svoje vire in se pri prodajnih aktivnostih osredotočiti na samo tiste stranke, za katere je verjetnost sklenitve novega posla največja. Za rešitev tega izziva smo v podjetju Bisnode razvili napovedni model, ki lahko za posamezno obstoječo stranko analizira in napoveduje, kolikšen je njen neizkoriščeni prodajni potencial, katere produkte ali storitve ji še lahko ponudimo in kolikšna je verjetnost sklenitve posla, nato pa glede na to verjetnost stranke tudi razvrsti. Obenem model na podlagi teh napovedi in dodatne analize zunanjih podatkov išče tudi nove stranke, za katere obstaja velika verjetnost sklenitve posla. Če zelo poenostavimo, s svojim modelom omenjenemu podjetju pomagamo, da svojega pingvina išče samo tam, kjer ga bo zanesljivo našlo.

A kot se morate pri iskanju pingvina poglobiti v značilnosti in navade vrste, ki jo proučujete, se moramo tudi pred uporabo analitičnih pristopov ustrezno pripraviti. Strokovnjaki, ki za podjetja razvijamo analitične procese in rešitve, moramo podjetja najprej dodobra spoznati, se seznaniti z njegovimi strateškimi cilji, produktnim portfeljem, upravljanjem prodajnih in marketinških kampanj in skupaj z njimi opredeliti probleme, ki jih želimo rešiti z analitičnimi pristopi. Kljuni so interni deležniki, ki nam pomagajo razumeti organizacijo in njene značilnosti poslovanja, da lahko skupaj določimo končne cilje. Kot pri mnogih drugih stvareh je ključ v partnerskem sodelovanju in zaupanju.

Uporabna vrednost podatkovne in napovedne analitike je v poslu čedalje večja in zagotavlja vedno boljše rezultate. S pridobivanjem informacij iz obstoječih podatkov lahko napovemo verjetnosti nastanka posameznih dogodkov v prihodnosti in tako poskušamo ugotoviti, katere korake je treba narediti za dosego predvidenega cilja. Pomembno je, da že na začetku ustrezno opredelimo, na katero poslovno potrebo ali vprašanje želimo najti odgovore. S tem se iskanje cesarskega pingvina lahko začne.

Članek je bil prvotno objavljen v reviji slovenskega združenja Manager MQ, .