Digitalna transformacija

Kako bodo otroci 90ih vplivali na porabo v prihodnosti

02 maj 2017

Javno znano je, da so imeli ljude, rojeni v 40. in 60. letih prejšnjega stoletja, močan vpliv na družbo in na njeno porabo. Vajeti sedaj v roke prevzema druga skupina – ljudje, rojeni v 90ih. Toda, a bo prva popolnoma digitalna generacija resnično vplivala na vaš posel? Kako?


Ogromne populacijske spremembe so skozi zgodovino prinesle nove vrednote in nove načine obnašanja. Ti vplivajo tako na družbo, kot na celoten poslovni in ekonomski trg. Sedaj odrašča naslednja večja generacija po šestdesetih in pojavlja se vprašanje, kaj se se bo zgodilo.


Veliko je stvari, ki ločujejo generacijo, rojeno v 90. od tiste, rojene v 40. in 60. letih. Prvi odraščajo ob mobilnih telefonih in z internetom. Živijo in družijo se na spletu. Zaupanje v družbeni sistem je šibkejši od tistega, ki ga imajo prejšnje generacije. Po vsej verjetnosti bodo otroci 90ih izbrali rešitve, drugačne od teh že uveljavljenih in uporabljanih »resnic« s strani družbe in korporacij.


Za mlajšo generacijo je prihodnost svetla. Želijo spremembo. Želijo videti nove rešitve za velike težave sveta. Imajo močno vero vase in verjamejo, da lahko svoje življenje oblikujejo po svojih željah. Vprašanje je, če bo ta sprememba v vedenju vplivala na prihodnost porabe in socialnega razvoja, in kako. Na kakšen način bo današnja mladina uporabila svojo močno gonilno silo?

»Osebno sem mnenja, da bodo podjetja, ki si upajo v svoje vrste povabiti ljudi iz omenjene generacije in jim dati vlogo v prihodnosti združbe, zmagovalci«
Per Selin, analitik v Bisnode-u 

Kako se oblikujejo nakupne odločitve

Za ponazoritev lahko pogledamo, na kakšen način mladi pridobivajo informacije za svoje nakupne odločitve. V svoje življenje radi vpletajo ostale ljudi, iščejo veliko informacij, berejo in poslušajo kaj mislijo drugi, prevzemajo prepričanja. Internet je pomemben kanal, brez geografskih ovir. Mladi so »rezidentje« medmrežja, saj na njegovem ozemlju preživijo ves svoj čas.
Na drugi strani, ljudje srednjih let in starejši, internet uporabljajo zgolj za vsakodnevno delo, za pošiljanje elektronskih sporočil in za iskanje informacij. Pridobili so vzdevek »turisti«, saj pridejo na internet, najdejo iskano in nato izginejo v svoj realen vsakdanjih.
Skoraj 80% mlade populacije vidi internet kot primaren vir informacij in skoraj polovica njih gleda televizijo preko računalnika – enak odstotek ljudi bere internetne oglase. Pri starejši populaciji je ljudi s temi lastnostmi zgolj 20%.

Poraba novic

Internet pravtako prevladuje pri vsoti vnešenih novic. Ostale dnevne časopise in poslovne revije berejo le še generacije srednjih let in starejše.
Ko tako velika generacija pričenja oblikovati novo družbo, njihov način vedenja sigurno vpliva na svet. Tako kot se svet spreminja z novo generacijo, se je spremnijal s tisto, rojeno v štiridesetih in šestdesetih letih.

Naslednji korak za tiste, rojene v 90ih

Danes, ko si ljudje, rojeni v devetdesetih, ustvarjajo družine in počasi vstopajo v t.i. fazo porabnikov, bomo zelo verjetno doživeli močen ekonomski bum. Sigurno pa bomo na drugi strani deležni naslednjega strmega padca – na prelomu tisočletja je bilo rojenih malo otrok. Naslednjih nekaj let bo zato turbulentnih, prišlo bo do velikih sprememb in hitrih premikov. 

Nove trženjske strategije

Razumeti moramo, da igrišče za tržnike in podjetja postaja vse bolj kompleksno. Medtem, ko ogromne spremembe v porazdelitvi prebivalstva vplivajo na vedenje in vrednote, se digitalizacija trga nadaljuje. To pomeni, da obstaja velika verjetnost potrebe po različnih strategijah za komunikacijo s strankami. Strategija, ki sledi starim resnicam »turistov« in strategija, ki naslavlja »digitalne rezidente« 

Kako doseči porabnike prihodnosti?

»Osebno sem mnenja«, pravi Per Selin, analitik v Bisnode-u, »da bodo podjetja, ki si upajo v svoje vrste povabiti ljudi iz omenjene generacije in jim dati vlogo v prihodnosti združbe, zmagovalci. Filozofija je enaka tisti, ki jo ima Gillette, ko imenujejo projektno skupino, sestavljeno iz predstavnikov izbranih delov organizacije.«
»Namen je razviti boljšo britev od zadnje, ki smo jo lansirali na trg.« Zelo dobro se zavedajo, da so na trgu vodilni. Za ohranitev vodstva je nujno narediti nekaj, česar drugi ne naredijo.

Nujno se je zavedati, da je dandanes za stranko lažje najti nadomestek izdelka, kot ponoviti nakup enakega proizvoda. Žal strank ni več možno privabljati z visokimi popusti in na njih graditi dolgoročne dobičkonosnosti. Taka strategija na mlajših ciljnih skupinah ne deluje. Mogoče je ključ uspeha v pričenjanju opredeljevanja trgov in strank na podlagi populacijskega cikla v katerem so rojene, glede na njihove lokalne in globalne vrednote in glede na to ali so »turisti« ali »rezidentje« digitalnega sveta.

Kaj ločuje generacije

Interesi:

  • Rojeni v 40. letih : hrana, vino, potovanja, zgodovina, kultura, finance, literatura
  • Rojeni v 60. letih : potovanja, travel, zabava, zdravo prehranjevanje, telovadba, film, hrana, vino
  • Rojeni v 90. letih: film, telovadba, glasba, moda, zabava, zdravje, potovanja

Izbira poklica:

  • Rojeni v 40. letih: administracija/finance, izobraževalni poklici, zdravstvo
  • Rojeni v 60. letih: tehnologija/IT/telekomunikacije, administracija, zdravstvo
  • Rojeni v 90. letih: prodaja/marketing, hotelirstvo/gostinstvo, zdravstvo