GDPR za vodjo marketinga

04 maj 2018

V današnjem digitalnem svetu se podatke zbira hitreje in lažje kot kadar koli prej. Organizacije jih uporabljajo zato, da ustvarjajo boljše izdelke, raziskujejo trg in maksimalno povečujejo donosnost naložb v svoje oglaševalske kampanje. Zato ni presenetljivo, da nova Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR) vzbuja skrb tržnikom po celem svetu. 

 

Kako GDPR vpliva na trženje?

GDPR bo spremenila način, kako tržniki pristopajo k potencialnim kupcem in kako organizacije hranijo, obdelujejo in upravljajo podatke posameznikov. Ker se marketinške prakse nahajajo neposredno na strelski črti novih pravil, bodo tržniki, ki delujejo na podlagi podatkov, morali spremeniti svoj pristop k profiliranju, pogodbenim dogovorom, obdelovanju podatkov, izdajanju soglasij in drugim ključnim vidikom, ki spadajo pod GDPR. Vendar pa to ne pomeni, da bodo vsa marketinška prizadevanja ovirana. Podjetja, ki upoštevajo ta pravila in izkazujejo zavezanost k družbeni odgovornosti, bodo še naprej uspešna. Predstavljajte si GDPR kot evolucijo zaščite podatkov in ne kot nepotrebno breme. Navsezadnje je osnovana na temeljnih načelih dobrega marketinga: transparentnost, poštenost, varnost, točnost in spoštovanje pravic posameznikov.

Ko boste razumeli ta pravila, lahko ustrezno uravnavate vaša marketinška prizadevanja. V nadaljevanju je navedenih nekaj točk, na katere bodite pozorni.

 

Soglasje je treba pridobiti, ne predvidevati

Implicitno soglasje v okviru nove uredbe ne bo več mogoče. Posamezniki bodo morali izrecno dovoliti zbiranje in obdelavo svojih podatkov za posamezne namene.

Čeprav dvojna privolitev ni potrebna, pa se jo močno priporoča. Bolje je, da imate manjše število naročnikov, ki jih iskreno zanimajo vaši izdelki in storitve, kot pa na tisoče naročnikov, ki se komaj spomnijo, da so se mesece nazaj vpisali na vaš seznam. Poleg tega boste morali vaše stranke obvestiti o tem, kako boste uporabljali njihove podatke, prav tako pa morajo imeti tudi možnost, da soglasje kadarkoli prekličejo.

 

Dajte strankam pravico do pozabe

Približno 90 odstotkov organizacij verjame, da je brisanje podatkov o strankah pretežko. Vendar pa je to ena izmed ključnih zahtev GDPR. Od zdaj naprej boste morali zagotavljati, da lahko na zahtevo brišete podatke – če se uporabljajo za tržne namene. Poskrbite, da boste uporabljali orodja za marketinško avtomatizacijo, ki omogočajo popolno brisanje stikov. Pomembno je, da te zahteve obravnavate v roku enega meseca od prejema.

 

Posodobite vaš pravilnik o zasebnosti

V skladu z novim zakonom o varstvu podatkov morajo biti vsa obvestila o varovanju zasebnosti enostavno dostopna, transparentna in napisana v preprostem jeziku. Vsebovati morajo ključne podatke, kot so:

  • kako se uporabljajo osebni podatki,
  • kako dolgo bodo osebni podatki hranjeni,
  • podatki o posredovanju tretjim osebam,
  • pravica do preklica soglasja v vsakem trenutku,
  • podatki v zvezi s sledenjem IP naslova in piškotki.

Obvestila o varovanju zasebnosti morate posredovati takrat, ko pridobivate podatke ali ko jih prvič uporabljate, vendar mora to biti v roku enega meseca – razen, če podatke pridobivate neposredno od posameznika. V tem primeru morajo biti obvestila o varovanju zasebnosti na voljo takrat, ko se zbirajo podatki.

 

Ponovno razmislite o vaši strategiji upravljanja odnosov s strankami (CRM)

GDPR bo neposredno vplivala na odnos, ki ga ima vaše podjetje do strank in potencialnih strank. Kot vodja marketinga boste morali upoštevati vrsto podatkov, ki jih zbirate, ter način, kako jih hranite, obdelujete in posredujete.

  • Poskrbite, da boste zbirali samo, kar je potrebno. Vsa vaša dejanja morajo imeti pravno podlago in jasen namen.
  • Nato šifrirajte hranjene podatke, da bodo ostali varni. Poglavitni sta zasebnost in varnost. Poskrbite, da do podatkov ni mogoče dostopati brez dovoljenja.
  • Odpravite podatke, ki jih ne potrebujete več, in posodobite morebitne podatke, ki jih že imate. V obrazcih za naročnino prosite samo za podatke, ki jih potrebujete in uporabljate. Bodite pozorni na to, da se bo od tržnikov zahtevalo, naj vodijo evidenco o svoji zbirki in uporabi podatkov.

Osredotočite se na uporabniško izkušnjo

Namen GDPR ni preprečevanje rasti vašega podjetja ali pridobivanja potencialnih strank. Nasprotno, izboljšala bo izkušnjo strank z vašim podjetjem in izdelki ter ustvarjala učinkovitejše podatkovno gospodarstvo.

Zdaj je bolj kot kadar koli pomembno, da se osredotočate na vaše stranke in na to, kaj lahko storite za njih. Ponudite potencialnim kupcem razlog, da se bodo vpisali na vaš seznam, kupili vaše izdelke in posredovali svoje podatke, s katerimi vam bodo pomagali pri rasti vašega podjetja. Ljudje z veseljem delijo svoj e-poštni naslov, če prejmejo kaj v zameno.

Vsakič, ko boste objavljali novo objavo, lansirali novo ponudbo ali podarjali brezplačno poročilo, pomislite na vaše občinstvo in njihove potrebe. Postavljajte kakovost pred količino in uporabljajte transparentne podatkovne prakse. Bodite kreativni pri vaših marketinških prizadevanjih in si prizadevajte za izboljšanje vaših oglaševalskih kampanj. To bo vodilo v več konverzij in večjo stopnjo sodelovanja, boljšo ciljno usmerjenost in posledično tudi večjo prodajo.

Kot vodja marketinga morate zagotoviti, da bo GDPR delovala. Vaše prakse naj ne bodo vsiljive ali potrošnikom skrivnostne, temveč poštene in transparentne. Če boste sledili tem pravilom, boste lahko poslovali bolj samozavestno in istočasno tudi večali zaupanje strank v vaše podjetje.

BREZPLAČNA BISNODE
e-KNJIGA

Kratek vodič po GDPR.

Zagotovite si svoj GDPR vodič

Naročite se na e-novice

Prijavite se na Bisnode e-novice in ostanite na tekočem s trendi v svetu pametnih odločitev.