Digitalna transformacija Marketing osnovan na podatkih

5 znakov, ki dokazujejo, da je trženjski tehnolog nujen del ekipe

02 maj 2017

Uspešna podjetja danes informacije o svojih strankah in njihovo analizo, uporabljajo bolj, kot kadarkoli v zgodovini. Raziskava podjetja Gartner je pokazala, da trženjski manager tehnologijo uporablja v povprečju enako ali več časa, kot IT manager. Je mogoče čas, da začnete zaposlovati trženjske tehnologe? Podajamo vam nasvete, kako to storiti.

Trženjski tehnolog dela z optimiziranjem potenciala, ki nastane v prekrivanju trženja in IT-ja. Ali obratno, v primeru vrzeli med trženjem in IT-jem, je trženjski tehnolog neizmerno pomemben za gradnjo mostov med obema oddelkoma.
»Nahajamo se na zgodovinski prelomnici, kjer stroji od ljudi prevzemajo najznačilnejše trženjske naloge. Vse več trženja se odvije skozi avtomatiziran proces. Kampanje so strankam poslane istočasno z njihovim klikom na internetno povezavo ali naprimer v trenutku, ko njihov avto ne prestane tehničnega pregleda ali takrat, ko se stranki spremeni bonitetna ocena«, pravi Daniel Nyberg, trženjski tehnolog v Bisnode-u.


Trženjski procesi so pogostokrat osnovani na kompleksnih pravilih. Različni sistemi morajo biti sposobni medsebojne komunikacije. Zgolj za primer: prodajni podporni sistem se mora povezati z vsebinsko platformo. Istočasno je potrebno razumeti, katera zbirka podatkov je optimalna in kako jo avtomatizirati.

»Nahajamo se na zgodovinski prelomnici, kjer stroji od ljudi prevzemajo najznačilnejše trženjske naloge. Vse več trženja se odvije skozi avtomatiziran proces.
Daniel Nyberg, Marketing Technologist at Bisnode


Nasveti, kako v ekipo dodati trženjskega tehnologa:

  • Podjetje ima veliko podatkovnih transakcij, v marketingu pa se s temi podatki veliko ukvarjate.

Več poslovanja opravite s transakcijskimi produkti, večja je potreba po osebi, ki ima trženjske in IT kompetence. Več produktov pomeni več strank; več podatkov pomeni večjo potrebo po spremljanju in kontroliranju, slednje pa posledično vodi k potrebi po avtomatizaciji.
Gre se za opravljanje stvari, na katere se oseba, kot je Daniel, spozna. »Na določeni ravni si sposoben managirati Excelove podatke in istočasno opravljati trženjske storitve. S časom, ko zahtevnost in masa dela narasteta, uporaba »homemade« rešitev ne prinese več trženjskega uspeha; predvsem v B2B poslovanju, ki ima že v svoji osnovi kompleksnejši proces prodaje«, pravi Daniel.

  • Tehnična optimizacija strankinega »potovanja«, postaja (pre)velika

Preko trženjskih kampanj pridobljene stranke, je iz navade prevzemal oddelek prodaje. Danes je naloga trženjskega oddelka, da odnos s stranko pelje skozi proces, ki je voden predvsem avtomatično. Še več, trženje pogosto zagotavlja, da je potrošnikova izkušnja pozitivna tudi po nakupu, saj to ohranjanja obstoječe stranke - te kupijo več ali obnovijo svoje naročilo.

»Če se stranka po nakupu - kljub večim poslanim elektronskim sporočilom, v katerih se stranki ponuja pomoč za uporabo produkta - ni javljala, je priporočljivo, da oddelek prodaje ali podpore strankam, dotično stranko pokliče po telefonu«. Kako naj ti procesi sodelovanja tečejo gladko?
Daniel se z omenjenimi stvarmi ukvarja vsakodnevno. »Moja odgovornost je, da vidim, kaj je mogoče storiti, da se prodajo tehnično spodbudi ter koliko stroškov – v smislu časa in denarja - porabimo za izvajanje teh sistemov. Prav tako preko integriranih rešitev preučujem kompatibilnost med sistemom in razvojem trajnostnih ekosistemov.«

  • V svojih IT rešitvah ste zaznali omejitve in pomanjkljivosti

Skupna slabost trženjskih timov je t.i. neznano znanje. Ne veš, česa ne veš o tehnologiji. Morda ste kupili licenco nekega sistema in kasneje ugotovili, da je ni možno implementirati v vaše ostale sisteme.

»Moja vloga je videti večjo in čistejšo sliko, ter predvidevati kaj prihaja jutri. Sam razmišljam, kje bo Bisnode v letu 2019. Seveda ne moremo vedeti vsega, vemo pa, da bo avtomatizacija nujno potrebna za utrditev našega dela v tujini. Zamislil sem si Center odličnosti in skupne IT arhitekture/strukture, iz kjer se lahko povzemajo najboljše prakse. Da bi dosegli to točko, moramo s procesom pričeti že danes.

  • IT oddelek ne razume potreb trženja in trženje ne razume govorice IT-ja

IT oddelek je visoko usposobljen za opravljanje tehničnega dela - ukvarja se z razvojem medmrežja in software-a. Z namenom boljšega medoddelčnega komuniciranja, jih želijo tržniki pripraviti do razumevanja trženjskih potreb iz druge perspektive ter komuniciranja o njih. To zna postati ogromen izziv. S strani IT oddelka ni smotrno pričakovati poglobljenega trženjskega znanja. Trženjski tehnolog ima sposobnost vse te poslovne potrebe »prevesti«; razume tehnične predpogoje in zmožen je najti dobro zasnovane rešitve, ki zagotavljajo prave podatkovne točke, analize in notranji vpogled. Zahvaljujoč njegovemu/njenemu globljemu trženjskemu znanju, lahko zagotovi, da je pravi čas za investiranje v nov sistem takrat, ko so dosežene zahtevane specifikacije ciljne skupine.

  • Tehnologija vam krade pozornost in energijo tam, kjer ste najboljši

Vse, kar je pri vašem delu izboljševanja komunikacije s strankami težkega, počasnega in zahtevnega, je tisto, kar trženjskim tehnologom daje energijo.

»Vodijo me moje ambicije za dosego optimalnega delovanja trženjskega sistema in vseh procesov. »Strojno učenje« je eno najboljših doživetij. Vidim lahko, kako velik vpliv bo imelo na prihodnost trženja. Za primer: napisali ste elektronsko sporočilo, ki bo poslano prejemniku. Namesto, da ga pošljete v točno določenem času, lahko stroji prikrojijo optimalen čas prejema sporočila za vsakega naslovnika posebej, glede na zgodovino naslovnikovega odpiranja sporočil in čas, ko lahko z največjo verjetnostjo trdimo, da bo naslovnik prejeto sporočilo prebral. Obožujem take stvari. Če boste pošiljali vsebinsko močna elektronska sporočila 100.000 ljudem, je ta tehnologija fantastična. Možnost delati stvari na tak način, možnost doseganja tako visoke ravni avtomatizacije, me res navdihuje.«

 

Naročite se na e-novice

Prijavite se na Bisnode e-novice in ostanite na tekočem s trendi v svetu pametnih odločitev.