Novice

Terminator. Maščevalci. Bisnode.

31 maj 2019

Prihodnost je že tukaj. Zdeněk Demeter, vodja upravljanja velikih podatkov in analitike za Češko republiko pri družbi Bisnode, na konferenci Data Science Economy Conference v Zagrebu.

Predstavljajte si Terminatorja. Neuničljivega kiborga, poslanega iz prihodnosti, da spremeni sedanjost. Sedaj pa preskočimo v leto 2019. Če se vrnemo iz prihodnosti, še vedno ostaja isto vprašanje za »milijon dolarjev«. Ste vznemirjeni ali prestrašeni? Z vidika inovacij bi morali pritrdilno odgovoriti na obe vprašanji. Izkaže se namreč, da je imel Terminator prav. Zares se je vrnil. Ne kot nadaljevanje, ampak kot resnično življenje. Kot človek-robot v naravni velikosti. Med predstavitvijo na konferenci Data Science Economy Conference 16. maja v Zagrebu je Zdeněk Demeter pojasnil, kako je prihodnjik ravnokar postal sedanjik. »Mi smo arhitekti prihodnosti. Mi se moramo odločiti. Od naših odločitev je odvisno, ali bomo zgradili nove sužnje ali neuničljive vojake. To je popolnoma odvisno od nas.« Bisnode razlaga, prikazuje in zagotavlja analitični 360-stopinjski pogled na stranko in odgovor, ki temelji na podatkih, na podlagi upravljanja življenjskega cikla stranke. Odgovor za sedanjost in prihodnost.

Živimo v odličnem času. Inovacija je dobesedno v zraku, berete lahko o tem, kako številni vodje načrtujejo polet na Luno ali Mars in počnejo nore stvari, ki smo jih nekdaj poznali iz filmov. Toda vsaka nova inovacija ima svetlo in temno plat. Če je umetna inteligenca (UI) prihodnost, se moramo odločiti, ali želimo ustvariti nekaj koristnega za temno ali svetlo stran. Mi smo arhitekti prihodnosti. Mi se moramo odločiti.

Resničnost proti navidezni resničnosti
Obstaja na primer ameriško podjetje Unity. Zagotavlja platformo za razvijalce iger, ki svoje module uporabljajo za vedenje nasprotnikov računalniške UI, razvoj virtualnega sveta. Ne potrebujejo umetnikov, ki bi jim naslikali nebo, gozdove, oceane, mesta. Preprosto rečejo: »Hej, naredi to zame!«. Vse to je izdelano zahvaljujoč kompleksnim algoritmom za strojno učenje. Si lahko predstavljate, za koliko primerov uporabe v resničnem svetu je mogoče uporabiti to tehnologijo?
Dejansko si lahko. Za primer vzemimo kitajsko aplikacijo za sporočanje WeChat. Zgodba o uspehu, kako je mogoče zgraditi platformo vse-v-enem za več kot milijardo uporabnikov, kjer je mogoče zadovoljiti vse potrebe vsakdanjega življenja: komunikacijo, denar, dobrine, zabavo. »Si lahko predstavljate količino in vrednost podatkov, ki jih vsak uporabnik lahko ustvari vsak dan in ki jih je mogoče uporabiti za strojno učenje? Popoln pregled in predvidljivost vašega življenja. Dodajte neverjetno resnično navidezno resničnost in tukaj smo – popolna digitalna človeška kopija.« Kot si lahko predstavljate, je bilo med zagrebškim občinstvom slišati nekaj glasnih vzdihov.

Kako slediti velikim igralcem?
Bodite korporativni maščevalci in se držite mota: »Spreminjajmo skupaj«. V situacijah iz resničnega življenja se temu ni mogoče izogniti. Na primer, v svojih organizacijah ste bili izbrani za podatkovnega znanstvenika ali vodjo, ki je odgovoren za to področje. Imate motečo vlogo, saj morate prinašati nove zamisli o tem, kako lahko podatki podpirajo vaše poslovanje, ter spreminjate svojo panogo v lastni državi ali celotni Evropi.
Z nenehnimi inovacijami se pojavlja isto vprašanje: kaj lahko naredimo, da bomo konkurenčni v nenehno spreminjajoči se prihodnosti? »Če se na primer Amazon odloči, da bo zgradil nove satelite, jih namestil v vesolje in vzpostavil ogromno omrežje, katero telekomunikacijsko podjetje bi še ostalo na trgu?«
Zato Bisnodov vodnik za preživetje vsebuje lekcijo o enotnosti. Bodite korporativni, bolj vidni znotraj podjetja, saj vse te informacije vidimo skozi podatke. Smo arhitekti novih projektov, skupaj moramo spreminjati, biti izzivalci in biti pripravljeni.

Vloga v prihodnosti
Družba Bisnode je vodilna evropska podatkovna in analitična družba s poslovalnicami v 19 državah in več kot 2100 zaposlenimi. Podjetjem pomaga iskati in upravljati stranke skozi življenjski cikel strank. To počnemo s povezovanjem in analizo podatkov strank s svojimi podatki in podatki, ki jih ustvari današnji svet, t. i. velikimi podatki.
Ključno področje za Bisnode je učinkovito upravljanje življenjskega cikla stranke. To pomeni uporabo notranjih in zunanjih sklopov podatkov za boljšo segmentacijo strank v katerem koli koraku na poti vaših strank. Od prodaje do tveganja. Podprite trženje za povečanje ozaveščenosti, podprite prodajo, da prepoznate dragocenega možnega kupca, podprite tveganje, da zmanjšate prihodnja tveganja, prevaro, storitev za stranke, izterjavo, poroštvo itd.
Trend je, da to opravite hitro. Idealno je to opraviti avtomatizirano, da lahko denar, ki ga prihranite, vložite v nove produkte ali storitve oziroma pridobitev novega podjetja. Ves ta denar sproži rast poslovanja.

Tri pomembna priporočila

  1. Pridobite več podatkov. Zares si je treba prizadevati za iskanje novih virov podatkov.
  2. Modele gradite hitreje. Svoj model lahko zgradite že z enim samim klikom.
  3. Bodite pogumni. Na trgu bodite bolj vidni.

360-stopinjski pogled stranke in upravljanje življenjskega cikla stranke
Na voljo so trije viri podatkov, zbrani z združevanjem strukturiranih podatkov s spletnimi aktivnostmi strank in točkami na dotik.

  • Uradni podatki: Podatki iz Bisnodovih podatkovnih baz skupaj z drugimi profesionalnimi podatkovnimi bazami in javnimi evidencami;
  • Uporabniški podatki: Podatki iz obstoječih in potencialnih uporabnikovih spletnih aktivnosti. Informacije, ki jih sami objavijo in digitalni odtis, ki ga pustijo za seboj;
  • Vaši podatki: Podatki iz vseh vaših različnih postopkov točk dotika in primerov uporabe. Vse, kar izveste od katerega koli subjekta, s katerim ste v stiku.

Zadnji, končni nasvet: Trije amigosi
Njihova imena so lahko celo Lucky, Dusty in Ned, kot v filmu Trije amigosi iz leta 1986. Toda njihove ključne vloge v velikih podatkih so podatkovni inženir, podatkovni znanstvenik in svetovalec za podatke.
Zadnji in končni nasvet v panogi velikih podatkov je naslednji: zgradite zares odlično ekipo. Zveni enostavno, v skladu z zdravo pametjo in naravno, vendar je le redko tako. Veliko podjetij je svojo podatkovno pot začelo z »najemi tega tipa, naredi, kar delaš najbolje in prinesi nam rezultat«. Toda za zbiranje podatkov in gradnjo modelov je potreben čas. Zato je za pretvorbo ugotovitev v poslovni jezik in pojasnilo odkritij potrebnih več tednov. Zato oblikujte ekipo Trije amigosi. Vaše delo bo postalo zabava in veliko bolj boste produktivni. Ne zapravljajte časa in denarja na stvareh, ki so že razvite.

Ali če povemo enostavno: Ne odkrivajte tople vode.