Novice

Napredujejo podjetja, ki se danes zavedajo, da bo leta 2030 zmaga na njihovem trgu odvisna od dobre uporabe podatkov

18 okt 2019

Milan Dragić, generalni direktor Bisnode za jugovzhodno Evropo, ima bogate izkušnje z delom v mednarodnih IT-podjetjih na trgih srednje in jugovzhodne Evrope, kjer že skoraj 20 let deluje na področju upravljanja in poslovnega razvoja.
Na Poslovni konferenci Portorož, 14. in 15. novembra, bo sodeloval v razpravi o inovativnosti v podjetjih in trendih v inoviranju.
 
 

Kakšne trende v inoviranju podjetij zaznavate? V katero smer se podjetja zadnje čase usmerjajo?

V Bisnode že tri desetletja pomagamo podjetja opremiti z najbolj učinkovitimi orodji za uspeh. Z rešitvami, ki temeljijo na analitiki podatkov za naložbe, upravljanju tveganj in bonitetnih informacijah soustvarjamo prihodnost vse bolj digitaliziranih in avtomatiziranih procesov. Opažamo, da se direktorji podjetij že v veliki meri zavedajo koristi, ki bi jih lahko dosegli z izboljšanjem upravljanja obdelave podatkov. Tudi nove tehnologije, ki podpirajo zbiranje in analizo podatkov, postajajo bolj dostopne poslovnemu svetu in ponujajo nove zmogljivosti ter primere uporabe podatkov, ki jih ima podjetje. Podjetja danes vlagajo v te nove tehnologije, s katerimi si pomagajo pridobiti več dodane vrednosti iz svojih podatkov. Pričakujemo, da bo v prihodnosti teh investicij le še več.

 

Kako je z investicijami v inovacije v regiji?

Opažamo, da so mladi v regiji začeli odkrivati nove možnosti, ki jih ponuja hitro napredujoča se tehnologija. Vse pogosteje odpirajo nova podjetja, razvijajo inovativne digitalne rešitve in celo nudijo storitve nekaterim najboljšim IT podjetjem na svetu. Ta nedavni razvoj ustvarja novo gospodarstvo, ki je odprto, konkurenčno in ima svetovni potencial. Med inovativna start-up podjetja v regiji spadajo na primer Outfit7, Viberate, Gjirafa, Nordeus in Koola. Na splošno lahko rečemo, da je v regiji še precej prostora za napredek v inovacijah, je pa vse skupaj seveda povezano z investicijami. Vlaganja v raziskave in razvoj v regiji še ne dosegajo povprečja Evropske unije, a vendar je v zadnjih letih mogoče opaziti pozitiven trend na tem področju. Napovedujemo, da bodo v prihodnosti podjetja v regiji čedalje več sredstev investirala v inovativne rabe masovnih podatkov, s čimer si bodo pridobila prednost na trgu.

 

So podjetja »radodarna« pri denarju, ki ga namenjajo za ta namen, ali zategujejo pas? Oziroma – kakšni so trendi pri tem?

Kar lahko govorimo, so investicije v analitiko podatkov. Po naših informacijah bodo podatki še naprej preoblikovali trg delovne sile, spreminjali vlogo posameznih zaposlitev in ustvarjali široko potrebo po podatkovnih znanstvenikih. Toda če bodo podjetja želela spoznati priložnosti, ki jih podatki ponujajo, bodo morala videti še dlje od izzivov, s katerimi se na področju podatkov spopadajo danes in sprejeti nove prepreke. To pa seveda pomeni nove investicije v prihodnosti, torej namenitev sredstev za podatkovne oddelke in v enakovredni meri razmisliti o sodelovanju z zunanjimi podjetji, ki lahko postrežejo z najbolj točnimi vpogledi in hitrimi učinki uporabe novih tehnologij.

 

Kateri so glavni izzivi, ki čakajo področje inovacij? Kaj pomeni napovedano ohlajanje za vložke, ki jih podjetja temu namenjajo?

Raziskave kažejo, da se pri rasti, inovacijah in nagovarjanju talenta bolje odrežejo podjetja, ki se ne zanašajo na občutek, temveč na uporabo podatkov. Pravilna obdelava podatkov namreč znatno pripomore k obvladovanju tveganj, ki so ob morebitni krizi še toliko višja, ter znižuje stroške oziroma pomaga povečati prihodke. Rezultati analize, ki smo jo opravili pri Bisnode, potrjujejo visoko stopnjo zrelosti slovenskega gospodarstva, kar pomeni, da so podjetja sedaj bolje pripravljena na morebitno novo gospodarsko krizo, kakor so bila pred prejšnjo leta 2008. Podjetja, ki želijo napredovati in dosegati odličnost, se namreč zavedajo pomena nenehnega vlaganja v inovacije, tudi v negotovih časih. Zato napredujejo tista podjetja, ki se že danes zavedajo, da bo leta 2030 zmaga na njihovem trgu odvisna od tega, kako dobro bodo v lastno korist uporabljala podatke.