Novice

Kako planirati za uspešno leto 2020 (prvi del)

18 nov 2019

Novembrski dnevi naznanjajo, da prihaja zima in da se leto bliža h koncu. Za podjetja pa je to tudi čas planiranja, ko se spogledujemo s cilji za naslednje leto. Že veste, v katero smer želite iti s svojim podjetjem in na kakšen način lahko pride do tja? Na prvi pogled preprosti vprašanji, na kateri ni nujno, da imate pripravljen končni odgovor. V dveh delih bomo z vami delili napotke, kako uspešno planirati leto 2020!

Planiranje je namreč nenehen proces zamišljanja in usklajevanja ciljev ter iskanja poti za njihovo doseganje. Da bomo čim uspešneje dosegli zastavljene cilje, pa potrebujemo dober načrt, ki temelji na predhodni analizi obstoječega stanja in na zanesljivi oceni potenciala. Negotovosti kot posledici hitrih sprememb v poslovanju se žal ne da popolnoma izogniti, lahko pa njene posledice bistveno zmanjšamo s pomočjo strateškega planiranja.

Za vas smo pripravili nekaj nasvetov o planiranju, da bo leto 2020 uspešno in učinkovito.

 

Katere strategije naj podjetje zasleduje pri planiranju?

Če želite, da bo leto 2020 uspešno, je potrebno že danes sprejeti prave odločitve. Začnete lahko tako, da pregledate:

  • kaj se je dogajalo v letošnjem letu,
  • kaj bi lahko spremenili in kaj izboljšali za prihodnost,
  • katere cilje smo si zastavili in ali smo jih dosegli oziroma ugotovite, zakaj jih niste.

Nato se prepričajte, da veste, kam želite priti s podjetjem v prihajajočem letu. Upoštevajte finančno stanje in preglejte vse aktivnosti, vključno s prodajo in marketingom, ter stanje na družabnih omrežjih. Na podlagi tega pripravite projekcijo, kakšno bo naslednje leto, če boste nadaljevali tako kot letos.

Vprašajte se:

  • Ali smo zadovoljni s projekcijo?
  • Kaj bomo prenesli v naslednje leto?
  • Katere ukrepe bomo sprejeli, da izboljšamo stanje?

 

Zastavite si jasne, oprijemljive, merljive in dosegljive cilje. Že tekom leta večkrat preverite, ali ste na pravi poti, da jih uresničite. Ugotovite, koliko sredstev potrebujete, in določite proračun. Koristno je tudi, da pregledate obstoječe cene in jih po potrebi prilagodite trgu, saj se je v enem letu lahko marsikaj spremenilo (na primer novi konkurenti, kupna moč, trendi).

Zadnji, a prav tako pomemben korak pri planiranju, je povezovanje s partnerskimi podjetji, ki lahko pomagajo pri rasti vašega podjetja. Morda obstajajo kakšne dodatne potrebe pri vaših kupcih, ki jih lahko zadovoljite s pomočjo novega zanesljivega partnerja? Prave odločitve je zagotovo lažje sprejeti, če imamo na voljo ažurne in točne podatke o kupcih ter podjetjih.

 

Kako sprejeti dobre odločitve za prihodnost?

Veliko odločitev v življenju sprejemamo na podlagi občutka. Ko pride do sprejemanja pomembnih odločitev za prihodnost podjetja, pa se ne bi smeli zanašati zgolj na lasten občutek, saj lahko le-to vodi v tvegano poslovanje.

Raziskave namreč kažejo, da se pri rasti, inovacijah in nagovarjanju talenta bolje odrežejo podjetja, ki se ne zanašajo na občutek, temveč na uporabo podatkov. Čeprav ugotavljamo, da 25 % članov najvišjega vodstva še vedno sprejema odločitve na osnovi občutka, se jih 38 % istočasno zaveda, da leta 2030 ne bodo več poslovali, če se ne zavežejo k prihodnosti, ki temelji na podatkih (poročilo »Pospešitev poslovanja«, 2019).

Pri Bisnodu opažamo, da v zadnjih letih narašča uporaba podatkov v poslovnem svetu, tako v vsakdanjem poslovanju kakor tudi pri planiranju prihodnosti podjetja. Do podobnih zaključkov so prišli tudi pri strateškem partnerju Dun & Bradstreet, kjer poročajo, da direktorji in vodje podjetij opravijo v povprečju šestnajst odločitev na dan na podlagi podatkov.

Poleg tega kar 63 % podjetij, ki so sodelovala v raziskavi »The Past, Present, and Future of Data« (2019), pravi, da je uporaba podatkov pomagala ublažiti tveganja. 61 % podjetij je zaradi uporabe podatkov imelo celovitejši pogled na poslovna sodelovanja, 63 % pa prav tako meni, da uporaba podatkov izboljšuje njihove storitve. Vodilni v podjetjih se torej že zavedajo, da za uspešno poslovanje v prihodnosti slepo zaupanje ali samo zanašanje na občutek nista več dovolj.

Podatki namreč znatno olajšajo sprejemanje odločitev in omejujejo tveganja, vendar pa niso vsi podatki enako kvalitetni.

Preberite drugi del članka: Kako planirati za uspešno leto 2020 (drugi del)

Prijavite se na Spletni seminar: Kako planirati uspešno leto 2020

Želite, da vam pomagamo planirati uspešno leto 2020?