Novice

Bisnode4Excellence Studio 2020: Uspeh podjetij je vse bolj odvisen od pametnih podatkov

16 okt 2020

Letni dogodek Bisnode4Excellence Studio 2020 je slovenskim podjetjem v teh negotovih časih prinesel optimizem ter nepogrešljiva in aktualna znanja o varni in uspešni podjetniški prihodnosti. Ta bo morala bolj kot kadar koli doslej temeljiti na pametnih podatkih, solidarnosti, odkritih medsebojnih partnerskih odnosih in povezovanju. Dogodek je letos prvič zaživel v spletni obliki in s priznanim televizijskim novinarjem Igorjem E. Bergantom.

 

Podatki so vsepovsod okoli nas in postajajo vse pomembnejši resurs. Podatki spreminjajo svet - pomagajo razumeti ljudi, procese in posel ter napovedati poteze v prihodnosti. S podporo podatkov lahko sprejemamo boljše odločitve in najdemo inovativne rešitve, kar je še posebej pomembno v času, v katerem se nahajamo.

 

Odločanje po občutkih je tvegano

Veliko odločitev v življenju sprejemamo na podlagi občutka. Ko pride do sprejemanja pomembnih odločitev za prihodnost podjetja, pa se ne bi smeli zanašati zgolj na lasten občutek in izkušnje, saj lahko le-to vodi v tvegano poslovanje. Zaradi korona krize so se pojavili številni (novi) izzivi, ki narekujejo, da je zdaj čas za sprejemanje pametnih odločitev ob podpori pametnih podatkov.
»Letošnje leto je zaznamovano z veliko spremembami. Lahko rečemo, da so podjetja pokazala svoj pravi poslovni obraz. Nekatere branže so prosperirale, druge so globoko zabredle v težave. Bolj kot kadar koli prej je danes pomembno, da se vse odločitve dobro premislijo in temeljijo na pametnih podatkih. Z Bisnode ocenami, kot so ocena verjetnosti negativnega dogodka Failure Score in stresna ocena Čas preživetja (ang. Time-To-Wall), pomagamo podjetjem, da se prilagodijo temu času in da s pametnimi podatki zmanjšujejo poslovna tveganja,« je v uvodnem nagovoru povedal Milan Dragić, generalni direktor Bisnode za področje Jugovzhodne Evrope.


»Naj podatki in predikativni modeli delajo za vas«

Količina podatkov eksponentno raste že zadnjih nekaj let. Pravzaprav je bilo 90 odstotkov vseh podatkov ustvarjenih v zadnjih dveh letih. Podjetja razpolagajo z veliko količino podatkov, a pri tem se soočajo z izzivom, kako jih strukturirati, organizirati ter kako iz tega ustvariti koristne informacije. »Opažamo, da se podjetja vse bolj zavedajo, da ni dovolj, da imaš veliko količino podatkov, temveč, da imaš prave, pametne podatke. Pri Bisnode smo podjetjem ves čas stali ob strani in jim pomagali poiskati nove dobavitelje in nove stranke. V negotovosti, s katero smo se vsi soočali, so še kako prav prišli predikativni modeli, kot je Failure Score in Plačilni indeks, ki sta se izkazala kot kredibilna kazalnika uspešnosti poslovanja tudi v teh časih,« je povedala Katarina Raičević, vodja korporativne in SME prodaje za Jugovzhodni trg Bisnode (SEE) in dodala: »Prodati je le pol uspešne zgodbe, druga polovica je plačilo za opravljeno storitev ali izdelek. Naj podatki in predikativni modeli delajo za vas in za uspešno poslovanje in rast vašega podjetja.«


Korona kriza je lahko poslovna priložnost

Anna Albinsson, direktorica trženja Skupine Bisnode, je poudarila, da je podatkovno vodeno trženje najboljši prijatelj v kriznih časih, saj so podatki najtrdnejši temelj, medtem ko je vse okoli negotovo. »V raziskavi, ki smo jo opravili, je kar 43 odstotkov podjetij pritrdilo, da vidijo korona krizo kot poslovno priložnost. Za številna podjetja je to čas za iskanje novih smernic, novih priložnosti in spodbujanje inovacij,« je dodala Anna Albinsson. »Če nekdo želi učinkovite in boljše odločitve, mora razumeti, kaj se v poslu trenutno dogaja in potem iz naučene preteklosti projicirati sedanjost v prihodnost - in tako lahko izvede prave odločitve,« meni mag. Mitja Jermol, vodja Centra za prenos znanja na področju informacijskih tehnologij na Institutu Jožefa Štefana.

 


Povezovanje za dosego skupnih ciljev

Za nove poslovne priložnosti se bo treba ozreti onkraj Slovenije in nadaljevati s procesom digitalne transformacije. »Uspešno digitalno poslovanje in pametno podjetništvo leži v kakovostnih tehnoloških rešitvah in kvalitetnih kadrih,« je prepričan Aleš Gornjec, generalni direktor Comtrade Gaming. »Napredne tehnologije imamo v Sloveniji v krvi, a sprememba v družbi se nikdar ne zgodi sama od sebe. Nekdo jo mora narediti. V stotih majhnih korakih,« je izpostavil dr. Jernej Pintar, direktor Tehnološkega parka Ljubljana. »Dolgoročnost poslovanja vidim v družbeno odgovornem ravnanju in transparentnosti, v poštenem odnosu do poslovnega partnerja in družbe. Bistveno je, da ostanemo odprti in se povezujemo,« meni red. prof. dr. Srečko Devjak, dekan MLC Fakultete za management in pravo Ljubljana.

 

Recepti za odličnost iz prve roke

V »novi realnosti« narašča pomen zanesljivega in zaupanja vrednega poslovnega partnerja. Bonitetno odlična podjetja imajo večjo verjetnost, da bodo uspešno nadaljevala poslovanje tudi v izrednih razmerah, saj dosegajo najvišje standarde poslovanja in so se v daljšem časovnem obdobju izkazala kot partner z nizkim tveganjem. V »klubu slovenskih odličnjakov« se po aktualni Bisnode raziskavi (september 2020) nahaja le 15,1 odstotka podjetij. Med njimi se v najvišje razrede bonitetne odličnosti, ki dosegajo standarde bonitetne odličnosti tri leta zapored, sicer uvršča več kot 12,8 odstotka podjetij: Srebrno odličnost dosega 6,9 odstotka podjetij, Zlato odličnost 4,5 odstotka podjetij in Platinasto odličnost 1,4 odstotka slovenskih podjetij. Njihovi recepti za odličnost vsebujejo kvaliteto dela in produktov, konkurenčne cene, hitro odzivnost na spremembe na trgu, prilagodljivost in prisotnost na svetovnih trgih, strokovnost, trdo delo in ljubezen do dela, zanesljiva partnerstva in zadovoljne zaposlene.

»Naš recept za bonitetno odličnost je predvsem imeti dobre partnerje in dobre podatke, jih znati analizirati in uporabiti na pameten način. Podatke, ki jih pridobimo iz različnih Bisnode baz, uporabljamo za iskanje partnerjev, s katerimi lahko uspešno sodelujemo in se razvijamo,« je razkril mag. Sebastijan Roudi iz podjetja ECE, d. o. o.


… in da, čas bo zacelil svet!

Tomislav Jovanović - Tokac, pevec in kitarist skupine Dan D, pa je v pogovoru z moderatorjem Igorjem E. Bergantom zaključil dogodek s pesmijo in sporočilom podjetja Bisnode, gostiteljev in organizatorjev dogodka Bisnode4Excellence Studio 2020: »Sprejemajte pametne odločitve in ohranite pozitivne misli - ker ČAS BO ZACELIL SVET!«