Novice

Bisnode4Excellence 2019: Umetna inteligenca ni nadomestilo za človeka

07 okt 2019

Na tradicionalnem dogodku Bisnode4Excellence so se 18. septembra 2019 na Brdu pri Kranju zbrali predstavniki najodličnejših malih in srednje velikih slovenskih podjetij, ki predstavljajo zdravo jedro slovenskega gospodarstva. Na slavnostni prireditvi smo podelili Bisnode certifikate bonitetne odličnost in med navdihujočimi govorniki prisluhnili tudi svetovni rekorderki in svetovni prvakinji v potapljanju na vdih Alenki Artnik.
 
 
 
Slovenija se po podatkih Bisnode še naprej ponaša s četrtino bonitetno odličnih podjetij. Standarde odličnosti dosegajo in ohranjajo podjetja, ki izstopajo po učinkovitosti in dobičkonosnosti, poslovanje z njimi pa je manj tvegano. Zaradi svoje sposobnosti ustvarjanja dobičkov in zaposlovanja so najboljši zgled za vse igralce v slovenskem gospodarstvu. Na zdaj že tradicionalnem letnem dogodku Bisnode4Excellence smo znova prisluhnili odličnim in odlične tudi nagradili.
 
 
S podatki do boljših rezultatov
 
»Do leta 2025 naj bi vsak dan po vsem svetu ustvarili za 212 milijonov DVD-jev na dan! Vendar podatki niso dovolj. So le prvi korak na dolgi poti. In na tej točki vstopi Bisnode,« je zbrane na Brdu pri Kranju uvodoma nagovoril Milan Dragić, generalni direktor Bisnode za področje Jugovzhodne Evrope. Količina podatkov je vesoljska, saj naj bi že do leta 2020 celotno digitalno vesolje doseglo štiridesetkrat več bajtov, kot je zvezd v zaznavnem vesolju. »Če kaj, potem ne moremo več trditi, da nam primanjkuje podatkov. V Bisnode stojimo podjetjem ob strani tako, da zagotavljamo dodano vrednost, ki je skrita med podatki, ter pomagamo pri uspehu v poslovnem svetu.«
Dragić je še povedal,da dokler številk ne postavimo na svoje mesto in jim dodamo vrednost, same po sebi ne pomenijo nič: »Slepo zaupanje ali samo zanašanje na občutek nista več dovolj.«
 
 
Umetna inteligenca ni nadomestek za ljudi
 
Rikard Candell, direktor za analitiko pri skupini Bisnode, je udeležence preizkusil s preprosto anketo. »Veliko odločitev še vedno sprejemamo po golem občutku, ki mu rečemo instinkt ali eksperimentiranje, ampak v tem kontekstu težko razmišljamo o eksponentni rasti.«
 
Tudi v poslovnem svetu je razširjeno mnenje, da bo z umetno inteligenco človeško interakcijo zamenjal robot. »Umetna inteligenca ni vprašanje tehnologije, temveč podjetništva. Podobna napačna predstava velja tudi takrat, ko se nam zazdi, da se ne razvijamo, toda razvoj se dogaja ne glede na naše vedenje o njem.« Raziskave namreč kažejo, da se pri rasti, inovacijah in nagovarjanju talenta bolje odrežejo podjetja, ki se ne zanašajo na občutek, temveč na uporabo podatkov. »Zato napredujejo tista podjetja, ki danes vedo, da bo leta 2030 zmaga na njihovem trgu odvisna od tega, kako dobro bodo v lastno korist uporabljala podatke.«
 
 
Alenka Artnik: Absolutno moraš biti popolnoma predan temu s srcem
 
Letošnji Bisnode4Excellence bo po zaslugi Alenke Artnik ostal dih jemajoč. Dobesedno, saj je bil ob zadrževanju diha prikazan eden od njenih potopov, v katerem se je svetovna prvakinja in rekorderka v potapljanju na vdih in prva ženska, ki je presegla magično mejo 110 metrov, več kot tri minute z enim vdihom potopila od površja do globine več kot sto metrov. Zdaj spada ne le med odlične, temveč v svetovni razred. Odličnost pri potapljanju na vdih izhaja iz tako fizične kot zlasti mentalne priprave. »Absolutno moraš biti popolnoma predan temu s srcem, strast mora biti. Družba nas ne motivira, skuša nas pospraviti v predalček in nam je nato težko. Skušamo ugotoviti, kdo smo, čemu smo in kaj je naše poslanstvo. Če to najdeš in si strasten, je tvoja duša nahranjena.«
 
 
In če kdo, potem Artnikova ve, kako lahko stres posrka kisik. »Če se ne moreš sprostiti med samim potopom, je lahko velik problem.« Njena kapaciteta pljuč je sicer nekoliko večja od običajnih smrtnikov, ampak ni izstopajoča. Kakšna je kapaciteta in funkcija pljuč, so lahko ob prijetnem druženju in Bisnode Speed Networking mreženju sicer preverili tudi udeleženci Bisnode4Excellence 2019.
 
 
Koliko je odličnih?
 
Dogodek Bisnode4Excellence je namenjen Bisnode poslovnim partnerjem in Bisnode strankam, med drugim pa je tudi stičišče Bisnode certificirancev bonitetne odličnosti A, AA, AAA, Zlati AAA in Platinasti AAA – torej najbolj vzpodbudnim in najbolj navdihujočim.
Kjer A certificiranci bonitetne odličnosti predstavljajo 10,8 % slovenskega trga, AA certificiranci 3,9 % trga, AAA certificiranci 9,6 % trga, Zlati AAA certificiranci 6,92 % trga in Platinasti AAA certificiranci bonitetne odličnosti 1,5 % slovenskega trga.
Dogodek so tako zaznamovali prejemniki Bisnode certifikatov bonitetne odličnosti.
 
 
 
Dihati kot profesionalna (športna) ekipa
 
David Fister, direktor trženja in razvoja v podjetju Finančna hiša, ki je certificiranec Platinaste AAA bonitetne odličnosti, je razkril recept najboljših. »Pravi uspeh se skriva navznoter, ko podjetje deluje kot profesionalna športna ekipa,« je Fister svoje rokometne izkušnje prenesel v poslovni svet, kjer se zanašajo na posebnost, saj so neodvisni in iščejo najboljše rešitve na trgu, znani po eskluzivnih naložbenih storitvah za svoje stranke.
 
»Izogibamo se menedžeriranju, raje se posvetimo coachingu. Ko potencial uresničimo, je potrebno ugotovitve deliti. Včasih sem dobil občutek, da sodelavci neradi delijo zaradi konkurenčnosti. Ta mora obstajati, ampak če je primerno uporabljena.« Biti samosvoj, nor na svoje stranke, ter presegati pričakovanja so sestavine njihovega recepta. Da so drugačni, so zapisali tudi na pročelje svoje poslovne stavbe. »Imidž ni vse, je pa edino, kar šteje,« je njihov moto.
 
 
Brez komunikacije in z bližnjicami ni uspeha
 
»Ne moreš najeti nekoga, da zate telovadi,« je s citatom predavanje pričela , direktorica podjetja Heliopolis izobraževanje, ki je certificiranec Zlate AAA bonitetne odličnosti. Skupna težava, da ne premoremo še več odličnosti, je v komunikaciji. »Ne morem priti v podjetje in pred celotnim kolektivom zaklicati 'imejmo se radi'. Morda bi to sicer kje celo delovalo, ampak začeti je treba drugje. Spodbujati je treba način komunikacije.« V primeru, da se vodja podjetja osredotoča na odlike svojih zaposlenih, je namreč le 1 odstotek verjetnosti, da bodo ti nezavzeti pri svojem delu. »Za zaposlene, ki jih nadrejeni ignorira, pa je kar dvakrat večja verjetnost, da bodo aktivno nezavzeti. Pri nas zelo težko slišimo, da bi nas kdo pohvalil. Ampak kako je lepo, ko nas nekdo pohvali, ko nekdo opazi, da smo naredili nekaj dobrega. Dajmo to pohvalo!«
 
 
Dve ključni sestavini poslovne odličnosti: krepitev zaupanja in ugleda
 
Damjana Pondelek, direktorica podjetja Urednica, certificiranec AAA bonitetne odličnosti, je poudarila, zakaj sta krepitev zaupanja in ugleda bistveni sestavini poslovne odličnosti. »Ko gre kaj narobe, se zelo hitro izgubi tisto, kar je najbolj dragoceno: ugled in zaupanje. V podjetništvu na to ni treba dolgo čakati. Danes smo lahko najboljši, odlični, že jutri smo lahko slaba novica dneva.« Rešitev je pomagati vodstvom, da bolje vodijo odnose in procese strateškega in kriznega managementa. »Zaupanje dobimo s poštenim in odgovornim delom, tu bližnjic ni. Odkrita, proaktivna komunikacija, ampak najprej dejanja, nato besede.«
 
 
Partnerska sodelovanja in sinergije kot vzvod in pot do poslovne odličnosti
 
Na dogodku Bisnode4Excellence sta naša poslovna partnerja - Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in Hiveterminal - spregovorila o našem skupnem nastopu na domačem trgu ter o izkušnjah in načinih, ki jih delimo s podjetji in s katerimi si le-ta lahko pomagajo pri hitrejši in učinkovitejši rasti. V sodelovanju JE moč!
 
 

 

Tukaj si lahko ogledate fotogalerijo dogodka:
 
 
 
Tukaj si lahko ogledate fotogalerijo slavnostne podelitve certifikatov bonitetne odličnosti:
 
 
 
Tukaj si lahko ogledate video dogodka: