Novice

V Sloveniji bonitetno odličnih četrtina podjetij

22 jun 2018

V Sloveniji je po podatkih podjetja Bisnode danes bonitetno odličnih približno četrtina podjetij. Ta s svojim delovanjem izstopajo po učinkovitosti in dobičkonosnosti, poslovanje z njimi pa je manj tvegano. Zaradi svoje sposobnosti ustvarjanja dobičkov in zaposlovanja so najboljši zgled za vse igralce v slovenskem gospodarstvu. V okviru včerajšnjega dogodka Bisnode4Excellence, kjer smo prestopali meje med umetno inteligenco, osebno, športno in poslovno odličnostjo, so svoje zgodbe o uspehu predstavili Petra Majdič, Zmago Sagadin, zasl. prof. dr. Janek Musek in predstavniki podjetij Summit Leasing, Tehnološki park ter Hoteli Union.

Podjetje Bisnode je na svojem letnem dogodku Bisnode4Excellence na Brdu pri Kranju povezalo skoraj 200 bonitetno odličnih podjetij, ki so gonilna sila slovenskega poslovnega prostora. S pozdravnim nagovorom je dogodek odprl generalni direktor, Bisnode Južni trg Milan Dragić, ki je poudaril, da je v dobi razmaha podatkov, sodobne tehnologije in digitalizacije sledenje sodobnim poslovnim trendom, kot sta podatkovna analitika in umetna inteligenca, nujno za doseganje poslovne odličnosti v gospodarskem okolju.

Zaupanje in dobra ekipa

Dogodek Bisnode4Excellence so zaznamovali prejemniki Bisnode-ovih certifikatov bonitetne odličnosti. Mitja Otorepec, generalni direktor podjetja Summit Leasing, ki se je prebrodil skozi številne kritične trenutke v podjetju, je prepričan, da mu brez »prave posadke« to ne bi uspelo.  Odličnosti po njegovem mnenju nikoli ne dosežeš, ampak si nenehno prizadevaš za to, da postaneš še boljši.

Matej Cerar, pomočnik direktorja v podjetju Tehnološki park, na prvo mesto postavlja zaupanje in trditev podkrepi s pregovorom, ki pravi: »Zaupanje se gradi leta, skrha v trenutku in popravlja celo večnost«.  In ravno plačilna disciplina je ena izmed glavnih gradnikov zaupanja v poslu, trdi. Ob tem poudari tudi pomembnost odlične ekipe, ki jo enači z odličnim delom. Če ekipa temelji na vrednotah,  kot so spoštovanje odličnost, empatija, zaupanje, varnost, visoka pričakovanja in kultura zmagovanja, se lahko na drugi strani srečamo z odličnim delom. Razmisleka vreden je tudi njegov nasvet, da naj pozabimo na »to-do« list, ampak se raje osredotočimo na »not -to-do« list in storjenih napak ne ponavljamo več kot enkrat.

Kot zadnji predstavnik bonitetno odličnih podjetij je nastopil Matej Rigelnik, glavni izvršni direktor Hotelov Union, ki je spregovoril o enačbah uspeha. Njegovo glavno sporočilo je bilo, da ne smemo podcenjevati učinka naključij in srečnih okoliščin, saj je poleg inteligence, uspeh v veliki meri odvisen tudi od usode in sreče, recepta za uspeh pa se ne moremo preprosto naučiti ali kopirati od drugih. Enačba, ki jo zagovarja, se glasi: Uspeh = talent + sreča. Izjemen uspeh = talent + veliko sreče.

Kdo so slovenski odličnjaki?

80,66 % bonitetno odličnih podjetij predstavljajo gospodarske družbe, 18,89 % samostojni podjetniki, 0,45 % pa zadruge. Skoraj 60 % jih prihaja iz treh panog, in sicer strokovnih, znanstvenih in tehničnih dejavnosti (21,22 %), trgovine (21,17 %) ter iz predelovalne dejavnosti 16,09 %. Osrednjeslovenska regija ima največji delež odličnih podjetjih (39,46 %), sledita Podravska (11,49 %) ter Gorenjska regijia (11,04 %). V letu 2017 so slovenska bonitetno odlična podjetja ustvarila 87 % celotnih prihodkov in zaposlovala 80 % vseh oseb. Njihov poslovni izid iz poslovanja (EBIT) je v letu 2017 znašal 3,85 milijarde evrov, kar je 97 % celotnega gospodarstva.

Umetna inteligenca v poslu in v športu

Pierre De Ville, vodja podatkovne analitike v skupini Bisnode in podatkovni znanstvenik Gauthier Doquire sta spregovorila o delu Bisnode-ove skupine za analitiko, med drugim tudi, ali in kako zanesljivo lahko s pomočjo umetne inteligence napovemo, kdo bo zmagal na svetovnem nogometnem prvenstvu. Poslušalcem sta predstavila tudi demo verzijo orodja smart search (pametni iskalnik), ki s pomočjo strojnega učenja in algoritmi, ki se plazijo (ang. crawling) po spletnih straneh, omogoča pregledovanje in analizo velikega števila na spletu dostopnih podatkov, z razumevanjem jezika in konteksta. Z orodjem lahko podjetja v kratkem času iz velike količine podatkov pridobijo informacije in uvide, ki olajšajo načrtovanje in odločanje.

Vztrajnost, jasni cilji in fair play

 Na odru je nastopila tudi najuspešnejša slovenska smučarska tekačica, Petra Majdič. Izjemna borka, ki danes po uspešni športni karieri vodi podjetje, meni, da so vzporednice med športom in poslom zelo pogoste. Pri obeh so poleg vztrajnosti in vizije ključni jasni cilji, ki pa so največkrat šibka točka pri mladih. Njen nasvet je, da moramo znati redno opredeliti tedenske, polletne in pet letne cilje ter se usmeriti na njihovo doseganje. Posebej pa je izpostavila še pomen »poštene igre«, na katero marsikdo tako v poslu kot v športu velikokrat pozabi, a je ena ključnih sestavin odličnosti.

Znanje brez vrednot je popotnica za barbarstvo

Zasl. prof. dr. Janek Musek, soustanovitelj in strokovni vodja Inštituta za etiko in vrednote ter priznani predavatelj in raziskovalec je občinstvu predstavil pomembnost vrednot. »Človek je bitje vrednot in če se ne obnašamo v skladu z njimi, izgubljamo. Te so nujne tudi v poslovnem okolju, saj je poslovna odličnost rezultat organizacijske kulture, v kateri se zaposleni obnašajo v skladu z vrednotami podjetja«.

V vrhunskem športu ni demokracije

Zmago Sagadin, priznani košarkarski trener je za doseganje odličnosti izpostavil pomen načrtovanja in usklajenosti celotne ekipe za doseganje skupnega cilja.  Pravi, da je bil največji izziv, s katerim se je srečeval tekom svoje kariere, ljudem spreminjati navade. »Izjemno težko je bilo igralce naučiti, da morajo vsako minuto svojega treninga iz sebe izžeti maksimalno.« Dodal je še, da je »popolnoma nezanimivo, če se primerjata igralec Šentjurja in igralec Zagorja, primerjava dobi vrednost, če se prestavi na evropski nivo. In odličnost, tako v športu kot tudi poslu, zame pomeni primerjati se z igralci na mednarodni ravni«. Zaključil je z mislijo, da ne zmagujejo zvezde, temveč kolektiv, ob tem pa poudaril, da so zvezde narejene in ne rojene.

 

FOTOGALERIJA