Novice

Ali je leto 2020 že izgubljeno?

20 mar 2020

To lahko povemo naglas – leto 2020 trenutno ni videti kot leto, ki se bo zapisalo v zgodovino kot naše najljubše. Naše poslovno in tudi podjetniško življenje je vedno znova izpostavljeno nevarnostim. Gospodarstvo trenutno čuti velike posledice virusa Covid-19. Organi se odzivajo z drastičnimi ukrepi. Za preprečevanje izgub morajo podjetja zdaj poiskati alternativne načine ustvarjanja prodajnih stikov. In najboljši najverjetneje prihajajo iz sveta podatkov.
 
OECD znižuje pričakovanja za svetovno gospodarstvo, Apple opozarja na nizke prihodke v drugem četrtletju in vedno več je govora o tem, da podjetja ne računajo več na to, da bodo dosegla svoje cilje za tekoče poslovno leto. Ali moramo tekoče leto že označiti kot izgubljeno?
Trenutno smo v prvem četrtletju in v številnih podjetjih so razmere že kritične. Brez dvoma bo trenutni položaj pustil luknjo v prihodkih. Ampak le, če ne boste preklopili na alternativne načine za ustvarjanje prodajnih stikov. Katere možnosti so zdaj na voljo za omilitev posledic tega izpada?
 

Kdor ne ukrepa takoj, se lahko nadeja izgub

Trenutni scenarij je podjetja ujel nepripravljena, saj gre za edinstvene okoliščine in posledice. Na ta način so številna podjetja močno prizadeta. Po eni strani so že investirala veliko denarja v načrtovane dejavnosti, po drugi strani imajo visoke letne cilje za prihodke in temu primerno so načrtovala trženjski proračun za potrebne dejavnosti in ukrepe.
Pritisk na trženje in prodajo močno narašča. Vodje in direktorji želijo izpade čim bolj zapolniti z drugimi pristopi. Pri tem nihče nima časa za čakanje. Luknje v prihodku, ki nastajajo zdaj, bo težko zakrpati.
 
Podjetja in managerji se tega nevarnega položaja popolnoma zavedajo. Pojavlja se strah, da bi trenutne razmere lahko začele ogrožati obstoj. Ukrepati je treba zdaj, tiščanje glave v pesek tukaj ne pomaga. Tako kot ogromna dinamika žene gospodarsko okolje, je tudi izgubljeno četrtletje, kar zadeva prodajo in prihodek, v preostanku leta težko nadomesti. In žal trenutno ne vemo, kako se bo razvilo leto 2020. Vsa podjetja, managerji in direktorji, morajo ukrepati zdaj.
 

Izvršni, prodajni in trženjski direktorji so v isti kaši

Na koncu tega leta bodo cilj EBITA dosegla le podjetja, ki bodo zgodaj v letu poskrbela za dovolj naročil. Preprosto rečeno, ko je stik s strankami vedno bolj otežen in stične točke vedno bolj redke, je sodelovanje med izvršnim, prodajnim in trženjskim direktorjem predvsem v kritičnih časih ključnega pomena.
 
Izvršni direktorji želijo doseči letne cilje. Vodje trženja morajo iskati alternativne načine za ustvarjanje prodajnih stikov z visoko stopnjo pretvorbe oz. konverzije. Vodje prodaje želijo visoko kakovostne prodajne stike (leade) z veliko verjetnostjo sklenitve posla. Toda ali zadostuje, če zdaj kot plan B kupujemo sezname podjetij in začenjamo drage marketinške kampanje ali kampanje telefonske prodaje? Zelo verjetno ne.

Kljub hektičnim razmeram in naraščajočemu pritisku morajo prizadeti ohraniti mirno kri. Obstajajo alternativni načini ustvarjanja prodajnih stikov z velikim potencialom. Če želite s čim manjšimi izgubami prebroditi krizo s koronavirusom, je zdaj smiselno prestaviti upravljanje prodajnih stikov na podatkovno podprto osnovo. Dva načina, ki sta si najbolj podobna, sta analiza dvojčkov in analitika pametnih podatkov. Pri obeh načinih gre za vpogled v nabor podatkov podjetja, obogatitev teh podatkov z dodatnimi informacijami in ustvarjanje seznamov potencialnih strank, ki imajo visoko kakovost in veliko verjetnost za dejansko potrebo po določenih izdelkih in storitvah.
 

Prikrojeni prodajni stiki z velikim potencialom

Obstajajo torej alternativni načini za ustvarjanje prodajnih stikov. Že pogled v podatkovno bazo strank odpre številne možnosti. Vaše obstoječe stranke so si med seboj podobne in s sodobnimi možnostmi analize je mogoče odkrivati dvojčke v vaših podatkih. Identifikacija teh dvojčkov ali Look-Alikes je idealen način, da svojim prodajnikom posredujete prodajne stike, pri katerih je velika verjetnost, da boste z njimi sklenili posel. Relevantni prodajni stiki povečajo učinkovitost prodajne ekipe, povečajo prihodek in skozi leto zagotovijo doseganje ciljev EBITA.
 
Prednosti analize dvojčkov:
  • Omogoča izrabo potencialov, ki bi sicer ostali skriti;
  • Izvedba je hitrejša in ni potrebe po nameščanju in pridobivanju sistemov tretjih oseb;
  • Takoj se prečistijo tudi osnovni podatki iz CRM-ja;
  • Uspešno se uporablja že več let.

Še pametneje je, če že od začetka stremite k identifikaciji visoko kakovostnih prodajnih stikov B2B, pri katerih je velika verjetnost sklenitve posla, kar je tudi največji izziv za prodajo in trženje. To je mogoče doseči z uporabo pametne analitike. Ta inovativni koncept ustvarjanja prodajnih stikov združuje strukturirane lokalne in nestrukturirane spletne podatke podjetja s podatki strank. Z uporabo umetne inteligence se elementi ocenijo in razporedijo glede na možnost prodaje. Učinkovito trženje in krajši prodajni cikli, ki se posledično odražajo v prodaji, prihodkih in kazalniku EBITA, so za podjetje izjemnega pomena.
 
Prednosti analitike pametnih podatkov
  • Zelo hitro zagotovi sezname s kakovostnimi prodajnimi stiki (leadi);
  • Močno izboljša stopnjo pretvorbe oz. konverzije v prodaji in preprečuje mirovanje poslovanja;
  • Popolnoma ste neodvisni od sejmov in poslovnih dogodkov;
  • Že kratkoročno prinaša oprijemljive rezultate in hkrati dolgoročno prispeva k digitalizaciji trženja in prodaje.
 

Čas za ukrepanje je omejen

Nihče nima časa za čakanje. Koronavirus bo v letu 2020 ponekod imel ogromen vpliv, ki bo segal tudi v naslednje leto. Podjetja, ki že danes uporabljajo podatkovno podporo za trženje in prodajo ter dosledno izvajajo dejavnosti digitalizacije, krizo preživijo bolje, poleg tega pa si na dolgi rok zagotovijo učinkovito prednost pred vsemi podjetji, ki zamudijo digitalizacijo in uporabo podatkov.
 
 
 

Bisnode omogoča dostop do Bisnode Mobile za vsako slovensko pisarno

Ste v času pandemije tudi vi na delu od doma? V Bisnode smo zato vsem slovenskim podjetjem omogočili brezplačen dostop do Bisnode mobilne rešitve, ki ponuja vpogled v delovanje subjektov iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine ter Srbije. V vaš mobilni telefon vtipkajte solidarnost.bisnode.si, izpolnite vsa polja ter si ustvarite brezplačno dostop do regijskih poslovnih informacij.
Bisnode Mobilna rešitev vam omogoča dostop do vseh pomembnih informacij v regiji - kjerkoli in kadarkoli - na vaših pametnih telefonih. Z njo tako hitro dostopate do zanesljivih, kvalitetnih in preglednih informacij in tako zmanjšate tveganje pri svojem poslovanju. V Bisnode mobilni rešitvi najdete informacije o vaših poslovnih partnerjih, med drugim kontaktne podatke in podatke o lastnikih, finančne podatke za vse tipe pravnih oseb, finančno in dinamično oceno, plačilni indeks in grafične trende finančnih podatkov za pretekla tri leta. Bisnode rešitev vam je kljub izrednim razmeram dostopna za uporabo 24 ur na dan, ob tem pa vam v običajnem delovnem času zagotavljamo tudi brezplačno pomoč in svetovanje pri uporabi na telefonski številki 080 39 03 ali na e-naslovu support.si@bisnode.com.
 

Kaj je dobro vedeti? In kaj je dobro izvedeti vsak dan?

  • Spremljajte v tem času pričakovane spremembe na trgu;
  • Spremljajte obveščanje o blokadah podjetij;
  • Spremljajte plačilni indeks in preverjajte, kako vaši partnerji plačujejo ostalim poslovnim partnerjem;
  • Preverite, koliko povezanih podjetij je v lastniški mreži in kako so podjetja pripravljena na izredne razmere;
  • Preverite, ali je podjetje objavilo stečaj, saj imate 90 dni časa, da terjatve prijavite v stečajno maso;
  • Izkoristite in nastavite si Informator za dnevno obveščanje o spremembah poslovanja vseh vaših obstoječih poslovnih partnerjih;
  • Spremljajte spremembe na trgu, pazite nase in na vaše bližnje, pa tudi na vaše sodelavce in zaposlene in OSTANITE ZDRAVI!