• Slovenia
  • Group

Bisnode odziv na hitro prihajajoče spremembe, ki jih prinaša digitalizacija

Toliko je govora o 4. industrijski revoluciji, a ko pogledamo naš poslovni vsakdanjik, vidimo, da se veliko podjetij niti ne zaveda vseh hitro prihajajočih sprememb. Še vedno smo na začetku tisočletja. Vse novo ponazarja spremembo. Vsaka sprememba pomeni »zatiranje« starih in sprejemanje novih navad. Katere so torej tiste pričakovane prelomnice, ki bodo našemu tradicionalnemu načinu delovanja in sklepanja poslov dodobra zatresle tla? V kolikšni meri bo k temu pripomogla digitalizacija? Bomo ljudje izgubljali delovna mesta?

Odgovore smo iskali (in dobili) na konferenci Cutting Edge of Digital Mind, ki se je v organizaciji Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete Ljubljana odvijal že drugo leto zapred. Tokrat v četrtek, 21. septembra 2017, v prostorih ljubljanskega hotela InterContinental.



Kot dve »osrednji« prelomnici omenjamo digitalizacijo in z njo povezano novo tehnologijo. Predavatelji iz kar petih držav: Slovenije, Hrvaške, Velike Britanije, Švedske in Grčije, so z nami delili svoje izkušnje s področja digitalne preobrazbe. Prvi del predavanj je »otvoril« Bojan Jerbić iz zagrebške fakultete za strojništvo. Govoril je o vplivu robotov in umetne inteligence na naše življenje. Besedo sta nato prevzela Nikolaos Dimitriadis s predstavitvijo svojega pogleda na digitalno kulturo ter Lea Colaianni, ki je odprla temo o vplivu umetne inteligence na življenje in delo ljudi. Colaianni je poudarila, da je »umetna inteligenca ključni del v 4. industrijski revoluciji - zaradi nje bo ustvarjenih milijon novih delovnih mest«.



V drugem delu smo prisluhnili Primožu Kordežu (svetovalcu slovenskega FinTech podjetja INCONOMI), ki je predstavil prednosti in slabosti blockchain tehnologije. Njegovemu predavanju je sledila predstavitev My Lindström iz Volvo Car Group, ki je spregovorila o prihodnosti avtomobilske industrije. Za zaključek prvega dela je Jure Erjavec iz Ekonomske fakultete Ljubljana predstavil raziskavo o digitalni preobrazbi slovenskih podjetij.



Vsem šestim strokovnjakom so sledila tudi kratka predavanja predstavnikov močnejših slovenskih podjetij: Bisnode, A1 Slovenija, NLB in Petrol. Predstavili so izkušnjo soočanja z digitalno preobrazbo v svojih podjetjih. V zaključku so se konferenci pridružili še predstavniki podjetij Smart Optometry, Visionect in SunContract, ki so predstavili svojo kulturo in pogled na digitalizacijo.


Koga se torej digitalizacija dotika in kakšne sledi pušča v naših življenjih?

Dotika se vseh skupaj in vsakega posebej. Dotika se podjetij, načina delovanja in poslovanja. Dotika se zaposlenih, njihovih delovnih navad in delovnih mest. Tehnologija je dobrodošla, dokler tako posamezni osebi kot družbi in podjetjem olajša vsakdanje delo.

Kot partner konference je imel Bisnode Slovenija priložnost predstaviti svoje soočanje z digitalno preobrazbo znotraj podjetja. Marko Srabotnik, direktor poslovnih rešitev v Bisnode Južni trg, je izpostavil, da je sodelovanje digitalne tehnologije in sprememb v načinu poslovanja tisto, ki omogoča najboljše rešitve za naše naročnike. Umetna inteligenca, podatkovno inženirstvo, strojno učenje, znanstvene mreže in vse v tej smeri razvijajoče se tehnologije nam pomagajo iti s časom naprej. »Da lahko našim naročnikom ponudimo najboljše rešitve in jim tako olajšamo vsakdanje poslovne situacije, moramo nujno slediti trendom digitalno-tehnološke transformacije«, pravi Srabotnik.



Ne moremo trditi, da prihodnost ni negotova. Z namenom lajšanja te negotovosti je nujno potrebno sprejeti določene usmeritve poslovanja. Te so tiste, ki usmerjajo našo prihodnost. »Ker se v Bisnode zavedamo odvijajočih se sprememb v poslovnem svetu, smo našo prihodnost začrtali na ključnih razvojnih temeljih,« pravi Srabotnik.

Prvi temelj, na katerem gradimo prihodnost, so naši naročniki. Držimo se načela, da je stranka prva. Razumemo njihovo kulturo, podpiramo njihovo edinstvenost in sprejemamo njihov način poslovanja. Stojimo jim ob strani, nudimo jim podporo. Ker govorimo njihov jezik, smo jim sposobni svetovati do te mere, da sprejmejo pametne poslovne in strateške odločitve. »Preoblikovanje našega poslovanja se je pričelo ravno z zavedanjem, da je stranka na prvem mestu«, dodaja Srabotnik.



Drugi temelj prihodnosti se kaže v neprestanih inovacijah, v agilnosti in povezovanju tako na ravni Bisnode Južni trg kot na ravni celotne Skupine Bisnode. Sodelujemo s podjetji, ki se ukvarjajo z umetno inteligenco, s podatkovnim inženirstvom in strojnim učenjem. Organiziramo Sprinnovation dneve in projekt BiSmart.

Redefiniramo vrednote in kulturo poslovanja podjetja in zaposlenih. Usmerjamo se k strankam in jim omogočamo sprejemanje pametnih odločitev. Sodelujemo med seboj in z zunanjim svetom. Resda govorimo različne jezike, a v Bisnode govorimo kot eno. Zaupamo si in se drug na drugega zanesemo.



Zaposlene dodatno usposabljamo, da lahko naročnikom ponudimo še več. Poznamo njihov biznis, govorimo njihov jezik. Naročnike vključimo v proces poslovanja in z njimi s pomočjo analitike in drugačnega načina razmišljanja proaktivno iščemo rešitve. Poleg poslovnih procesov in rezultatov poskušamo rešiti tudi strateške izzive za prihodnje upravljanje podjetja.



Nova ekonomija temelji na znanosti in tehnologiji. Mi želimo tu zavzeti prvo mesto«, pravi Srabotnik. »Le tako bomo lahko tudi v prihodnje strankam ponujali najboljše rešitve za njihovo (edinstveno) poslovanje.«



Že kar nekaj časa je minilo, odkar se je začel Bisnode zavedati pomembnosti preoblikovanja poslovanja k digitalnim tehnologijam. Naše sodelovanje z naročniki je skozi celoten proces nadvse proaktivno. Pri večini naročnikov smo v iskanju t. i. modrega oceana, torej v reševanju najglobljih strateških izzivov. V čast si štejemo, da nam v »turbulentnem« času sprememb naročniki zaupajo skorajda bolj kot kdaj koli poprej. Dodatno potrditev in zagon nam dajejo tudi vsa podjetja in posamezniki, ki se aktivno vključujejo v ekonomske spremembe sveta. Primere teh smo videli na dogodku Cutting Egde of Digital Mind.

V prihodnost se res ne da videti, a ob vseh prizadevanjih za še boljši jutri jo pa lahko vsaj napovemo. Upamo si trditi, da je ta za poslovni svet zelo svetla in polna novih, pozitivnih presenečenj. Tudi skozi celoten dogodek se je vila misel »Culture eats strategy for breakfast.« Pri soočanju z novim časom digitalne preobrazbe in sprejemanjem najpomembnejših strateških odločitev imejmo to trditev napisano z velikimi črkami – v mislih in na pisalnih mizah.