• Slovenia
  • Group

Zaradi hitrega digitalnega in tehnološkega razvoja je vedno večja potreba po novih načinih razmišljanja, hitrega prilagajanja ter sposobnosti razumevanja velikih količin podatkov in informacij

15. novembra 2017 je potekal že deveti Dan GS1 Slovenija. Tokrat z naslovom Kako se digitaliziramo. Skozi dan se je zvrstil niz predavanj o vplivu digitalizacije na naše osebno in poslovno življenje, na navade potrošnikov in o pomenu standardov GS1 v poslovanju. Največjo težo dogodku je dala vsebina o digitalizaciji oskrbovalnih verig. Govorci so prišli iz različnih strokovnih področij. Med njimi je bil tudi Marko Srabotnik, direktor poslovnih rešitev v Bisnode Južni trg, ki je predstavil temelje in pot digitalne transformacije podjetja Bisnode.

»Zaradi hitrega digitalnega in tehnološkega razvoja, ki smo mu priča v zadnjih letih, je vedno večja potreba po novih načinih razmišljanja, hitrega prilagajanja, sposobnosti razumevanja velikih količin podatkov in informacij, ter seveda dvigu znanj in kompetenc; toliko bolj ob zavedanju, da ima več kot tretjina - kar 37 % - delovne sile v EU nizka digitalna znanja oziroma teh znanj sploh nima,« je poudarila Zdenka Konda, direktorica GS1 Slovenija.


»Digitalizacija zaobjema širše družbene spremembe.«


Zgodba o temeljih Bisnode digitalne transformacije seže v leta nazaj, ko smo se začeli zavedati nujnosti tega koraka in dejstva, da je stranka s svojimi poslovnimi potrebami vedno na prvem mestu.


»Digitalizacija in njeni vplivi na podjetja in posameznike, ni samo "sodoben tehnični" termin, ampak zaobjema širše družbene spremembe in naše navade, prinešene z novo tehnologijo. Bližina in poznavanje uporabnika, vzpostavljanje standardov za skupno razumevanje in kreativnost pri iskanju rešitev so samo nekateri od temeljev, ki jih v Bisnode uporabljamo za kreiranje nove digitalne kulture podjetja,” pravi Srabotnik.

Naša želja je naročnikom ponuditi najboljše rešitve, s katerimi jim bomo sposobni v še večji meri olajšati vsakdanje poslovne situacije. In ravno digitalna transformacija nam to omogoča.

Kateri so koraki digitalne transformacije največjega ponudnika poslovne analitike v Evropi?


Da bi pomembnost stranke in njihovih preskrbovalnih verig še temeljiteje razumeli, smo v Bisnode pričeli z različnimi koraki transformacije našega poslovanja, naše kulture in vrednot ter navsezadnje pogledov nas samih na hitro spreminjajoče se okolje. Vemo, da so spremembe edina stalnica današnjega sveta.

Vlaganje v naše vrednote so močne; zavedamo se namreč njihovih neprecenljivosti. Poslovanje usmerjamo v naše stranke, zaradi česar smo jim sposobni omogočati sprejemanje pametnih odločitev. Kljub zavedanju našega pionirskega položaja v poslovni analitiki, neprestano iščemo nove izzive. Aktivno sodelujemo tako med seboj kot z zunanjim svetom. Razumemo potrebe strank, zato je povezovanje naša stalnica.

Transformacija tako poteka po različnih vejah. Management je neposredno vpleten v odnos s strankami, ukvarjamo se s temeljitim dodatnim usposabljanjem celotne organizacije, z namenom boljše uporabniške izkušnje prirejamo delavnice za stranke ter merimo NPS (Net Promoter Score) in ostale plane.

»Seveda ne gre brez inovativnosti in njej sledečih inovacij, brez agilnosti in povezovanja. Za podatkovno analitiko uporabljamo napredna orodja. Sodelujemo s podjetji, ki se ukvarjajo z umetno inteligenco, s podatkovnim inženirstvom in strojnim učenjem. Organiziramo Sprinnovation dneve in projekt BiSmart,« pravi Srabotnik.

Bisnode s svojimi rešitvami naročnikom omogoča optimiziranje preskrbovalne verige. Prodajne aktivnosti fokusiramo na pravilne ponudbe, minimiziramo stroške transporta in terenskega dela ter tako posledično optimiziramo celoten nabavni proces.


“Naše razvojne usmeritve sovpadajo tako z razmišljanjem drugih mednarodnih podjetij kot tudi s samimi uporabniki in z državo,” zaključuje Srabotnik.




Pri soočanju s spremembami znotraj preskrbovalne verige, ki so posledica novega časa digitalne preobrazbe ter istočasno s sprejemanjem najpomembnejših strateških odločitev, pa imejmo trditev, da »Culture eats strategy for breakfast« nenehno v mislih pri našem vsakdanjem poslovanju.


V prihodnost se res ne da videti, a ob vseh prizadevanjih za še boljši jutri jo lahko vsaj napovemo. Upamo si trditi, da je ta za poslovni svet zelo svetla in polna novih, pozitivnih presenečenj.