• Slovenia
  • Group

Intervju z direktorjem Bisnode Južni trgi: Pametni podatki pospešujejo rast

Ljudje smo nasičeni s količino informacij, ki jih dnevno sprejemamo. Samo za primerjavo: človeštvo je od svojega nastanka do leta 2003 ustvarilo enako količino podatkov, kot od leta 2003 do danes. Za to smo potrebovali le pičlih 14 let. Kako iz možice informacij sploh izbrati 'prave', ki so potrebne za sprejemanje poslovnih odločitev, kaj pomeni, da so podatki pametni in kako z njihovo pomočjo lahko date pospešek svojemu poslu, smo se pogovarjali z direktorjem Bisnode Južni trgi Milanom Dragićem.

Vse pogosteje slišimo, da so podatki nova nafta. Zakaj?

Informacije so danes največja vrednost. Kdor prvi pride do zanj koristnih informacij, jih osmisli ter postavi v pravi kontekst, ima pri nastopu na trgu veliko prednost pred konkurenco. Zato pravimo, da so informacije tiste, ki oblikujejo prihodnost. Na osnovi skupkov informacij ter zaključkov, do katerih lahko pridemo z njihovo pomočjo, lahko s pametnimi odločitvami dosežemo zelo dobre rezultate.

Kako iz mase podatkov, ki je danes na voljo, izluščiti prave?

Ločiti moramo dvoje: količino informacij in njihovo uporabnost. Informacij je ogromno – takšne količine, kot jo imamo danes, si še pred petimi leti nismo mogli predstavljati. Trend naraščanja se ne bo ustalil, temveč bo z digitalizacijo, digitalno preobrazbo, internetom stvari itd. šel strmo navzgor. Kaj pa je 'prava' informacija, je zelo relativno. Za nekoga je lahko pravo nekaj, za drugega nekaj povsem tretjega. A iz množice informacij izluščiti tiste, ki nam dajo poslovni vpogled, ki imajo in dajejo smisel, jih postaviti v pravi kontekst, to je ključno v zgodbi. In tu lahko Bisnode podjetja podpre – imamo poslovno in analitično znanje, ki temelji na produktih in platformah, ki smo jih skozi leta razvili.

Kje in kako konkretno pri reševanju poslovnih izzivov lahko pomaga Bisnode s pametnimi podatki?

Povsod. Informacije nastajajo povsod in so relevantne za vse branže, industrije ter segmente. Omejitev ni. Mislim, da ima področje pametnih podatkov nepredstavljivo perspektivo in da se bo razvijalo izjemno hitro. Celotna skupina Bisnode, ponudnik storitev pametnih podatkov oz. pametnih rešitev, je na pragu novega obdobja. Vstopali bomo v nove segmente, stopali na nova področja, kjer še nismo bili prisotni.

Pravite, da Bisnode pomaga podjetjem rasti. Kako?

Tako, da jih opremimo s pametnimi podatki. To so analize in analitične napovedi, ki temeljijo na znanju ter mreži globalnih podatkov do katerih dostopamo v realnem času. Pametni podatki podjetjem omogočajo, da sprejemajo pametne, 'prave' odločitve. Opremljeni s tem znanjem zmanjšujejo tveganje, preprečujejo nepotrebne in škodljive investicije, izbirajo prave poslovne partnerje, se usmerjajo na prave kupce in prave ciljne skupine.

Če omenim samo en konkreten primer: podatkovna analitika je pri rasti pomagala slovenskemu avtomobilskemu trgovcu. Pri osvajanju tujega trga so si zastavili enostavno vprašanje: Kako hitro priti do kakovostnih novih kupcev? Namesto naključnega 'streljanja' po trgu so z nami razvili model, ki je opredelil seznam ciljnih strank ter učinkovito napovedal, kako se bo skozi leto gibalo povpraševanje po vozilih.

Je mogoče s pomočjo podatkov napovedovati prihodnost?

Pred časom sem slišal zelo dober rek: Najboljši način, da napoveš prihodnost, je, da jo ustvarjaš. Drži pa, da prediktivna analitika izjemno napreduje. Tu so novi modeli vpeljani že v praksi, kot je na primer machine learning oz. samoučeči procesi, kjer se procesi sami nadgrajujejo. In se spet vrnemo na prag neverjetnih področij ter razsežnosti.

'Samo' analiza podatkov je sicer koristna, saj iz nje izluščimo osnovni zaključek. Ampak prediktivna analiza je nadgradnja vsega. Kaj vse si lahko v naprej predstavimo, napovemo ali načrtujemo – to je proaktivni pristop. Ne reaktiven, če samo dobimo neko poročilo. Še naprej bomo pomagali podjetjem, da bodo cim bolj uspešna v predvidevanjih tržnih trendov, pri planiranjih svojih poslovnih modelov itd.

Zakaj je poslovanje z uporabo poslovne analitike bolj varno?

Pri poslovanju obstaja veliko dejavnikov tveganja. Obvladovanje slednjega je ena od ključnih komponent uspešnega poslovanja. Na osnovi vseh razpoložljivih informacij, pa tudi metodologij, orodij in pristopov pri obvladovanju tveganj, pridemo do koristnih zaključkov, ki po eni strani preprečujejo zlorabe oziroma preprečujejo napačne ali slabe odločitve. Po drugi strani nas informacije usmerjajo na tista področja in v tiste odločitve, ki lahko maksimalno doprinesejo k uspešnosti poslovanja podjetja. S tem se ukvarja prediktivna analitika.

V Bisnode ste 'strokovnjaki za podatke', a hkrati morate poznati tudi posamezne gospodarske dejavnosti …

V dejavnosti, ki temelji na poslovnih in pametnih podatkih, je nujno biti usmerjen h kupcu. Vsak kupec ima svoje znacilnosti, zato ne moremo ubrati splošnega pristopa. Določene zakonitosti, ki jih definirajo pravila in zakoni, seveda veljajo za vse. A vsaka industrija ima popolnoma svoje posebnosti, ki jih moramo dobro poznati, da lahko za naročnika rešitev, ki je popolnoma prilagojena njegovim zahtevam in značilnostim glede na področje, kjer deluje.

Kaj recimo trgovce trenutno najbolj tare?

Po podrobni analizi trgovine na debelo in poglobljenih intervjujih s kar nekaj veletrgovci smo zaznali nekaj izzivov, s katerimi se ti spopadajo. Za še bolj poglobljen vpogled in poznavanje panoge pripravljamo posvet z našimi partnerji iz te dejavnosti. Podobno načrtujemo pod drobnogled vzeti še ostale dejavnosti. S takšnimi odprtimi pogovori in znanjem naših analitikov bomo lahko skupaj prišli do optimalnih rešitev, ki bodo podjetjem pomagale rasti.